تدوین ۳ نقشه راه در دستور کار ستاد حمل ونقل معاونت علمی ریاستجمهوری
معاون حملونقل هوشمند ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین ۳ نقشه راه در حوزه جادهای و ریلی در این ستاد خبر داد.
معاون حملونقل هوشمند ستاد توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حملونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تدوین ۳ نقشه راه در حوزه جادهای و ریلی در این ستاد خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهندس شهاب خدامرادی امروز در وبینار تخصصی حمل بار و کالای هوشمند با بیان اینکه ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل هوشمند با تجمیع چند ستاد فناوری از ۲ سال گذشته فعالیتهای خود را آغاز کرد، افزود: مهمترین رویکرد این ستاد هوشمندسازی حمل و نقل است؛ چرا که بر اساس آمارها بخش اعظمی از حمل و نقل کشور شامل حمل و نقل هوشمند بار و کالا میشود.
وی با اشاره به رشد روزافزون وسایل نقلیه در فضاهای شهری و بین شهری و تقاضا برای جابه جایی کالا و مسافر، اظهار کرد: از این رو فرصتها و تهدیدهای متعددی پیش روی این صنعت قرار گرفته است؛ بنابراین امروزه بهره گیری از فناوریهای نوین مانند فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل برای افزایش بهره وری و کارایی را حمل و نقل هوشمند میگویند.
وی "افزایش بهره وری"، "کاهش تلفات" و "افزایش ایمنی" را از اهداف کلان ستاد حمل و نقل هوشمند نام برد و ادامه داد: به منظور ایجاد زیر ساختها و ایجاد ظرفیتهای بیشتر علاوه بر امضای ۶ تفاهمنامه با سازمانهای مختلف دولتی اقدام به راه اندازی ۱۱ شتابدهنده تخصصی در حوزه حمل و نقل هوشمند کردیم، ضمن آنکه ۳ نقشه راه در حوزه جادهای و ریلی در دستور کار داریم.
خدامرادی با بیان اینکه در این حوزه ۸۰ مساله و چالش شناسایی شده است، یادآور شد: با بررسیهای انجام شده چالشهای این حوزه در ۵ دسته "بین المللی"، "زیست بوم"، "پروژههای اجرایی"، "زیر ساختی" و "راهبردی" تقسیم شدند که از جمله چالشها میتوان به مواردی چون تسهیل صادرات، افزایش رقابت پذیری، ظرفیتهای ترانزیتی، شناسایی زیست بوم، توجه به بخشهای دولتی و خصوصی، حمل و نقل بار، کاهش قاچاق، تدوین مقررات و استاندارد سازی و یکپارچه سازی اشاره کرد.
در این وبینار همچنین مهندس سیار، کارشناس تیم تدوین نقشه راه ستاد توسعه فناوری حمل و نقل، "کاهش تلفات"، "افزایش ایمنی"، "کاهش ازدحام و ترافیک"، "کاهش مصرف سوخت" و "کاهش سفرهای غیرضروری" را از مزایای حمل و نقل هوشمند نام برد و خاطر نشان کرد: محور اصلی سامانههای حمل و نقل هوشمند شامل بهره برداری و مدیریت ناوگان، ایمنی حمل و نقل تجاری، صدور مجوزها و فرآیندهای اداری ناوگان و مدیریت بار و بهینه سازی فرآیندهای آن میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.