| کد خبر: 159664 |

◄ ورود تاکسی‌های الکتریکی به شبکه حمل‌ونقل لندن

قوای محرکه این خودرو الکتریکی متشکل از یک موتور با 150 اسب بخار و یک موتور 1.5 لیتری بنزینی است و وظیفه شارژ باتری را بر عهده دارد.

تین نیوز

اولین سری تاکسی‌های سیاه‌رنگ الکتریکی وارد ناوگان حمل‌ونقل لندن شده. هرچند که مدل جدید این تاکسی‌ها بسیار شبیه نمونه‌های قبلی است اما فناوری این خودرو کاملاً جدید بوده و موتور الکتریکی جایگزین موتور دیزل شده است.

قوای محرکه این خودرو الکتریکی متشکل از یک موتور با 150 اسب بخار  و یک موتور 1.5 لیتری بنزینی است که وظیفه شارژ باتری را بر عهده دارد.

امکان حرکت  تا 112 کیلومتر برای این تاکسی وجود دارد و ترکیب دو موتور این امکان را به حدود 640 کیلومتر هم می‌رساند. این مقدار دو برابر میانگین مسافتی است که یک تاکسی هر روز در لندن حرکت می‌کند. استفاده از این تاکسی حدوداً 138 دلار صرفه‌جویی در مقایسه با تاکسی‌های دیزلی را به همراه دارد.

کمپانی خودروهای الکتریکی لندن سازنده این تاکسی‌های تازه‌وارد است و مالک چینی این خودروسازی «جیلی» مالک شرکت ولوو نیز هست. به‌این‌علت قسمت‌های زیادی از تاکسی سیاه لندن مثل صندلی‌ها، فرمان و کنسول وسط و نمایشگر روی داشبورد کپی‌برداری از روی مدل S90، یکی از لوکس‌ترین مدل‌های ولوو الهام گرفته است.

صندلی‌های موجود در این تاکسی برای 6 نفر مناسب بوده و از امکانات آن می‌توان به WIFI و پورت شارژ موبایل، تصفیه هوای کابین با فیلترهای هوا و دستگاه کارت‌خوان اشاره کرد. سقف شیشه‌ای ماشین نیز امکان استفاده از فضای پرنورتری را برای مسافران فراهم می‌کند.

قیمت برآورده شده برای این تاکسی معادل 74.5 هزار دلار بوده که حدود 14 هزار دلار از تاکسی‌های قبلی گران‌تر است. متفاوت بودن قیمت در ایستگاه‌های شارژ سریع این خودرو در شهر یکی از دلایل تردید رانندگان شده است. اما به دلیل قانون جدید، تاکسی‌های تازه‌وارد به ناوگان لندن باید موتور الکتریکی داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.