| کد خبر: 202364 |

کارت شهری و سوخت رانندگان تاکسی متخلف باطل میشود

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون بنز و برخورد یک دستگاه خاور و پنج خودرو سواری در محور "تهران -شمال" در محدوده امین آباد، ۱۳ نفر مصدوم شدند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رانندگان تاکسی‌های شهری از سیستم‌های نظارتی مختلفی رد شده اند و در صورت گزارش هر گونه تخلف از جمله مشکلات اخلاقی، دریافت تعرفه‌های خارج از عرف و غیره، کارت سوخت و شهری آنها باطل میشود.

به گزارش تین نیوز،   محمدرضا فلاح روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در هر تاکسی شماره بازرسی  تاکسیرانی نصب شده  و  لازم است هر گونه تخلف رانندگان از "برخورد نامناسب با مسافران" و "دریافت کرایه‌های غیر متعارف" را به بازرسان گزارش شود.

وی در ارتباط با کمبود تاکسی‌های شهری در برخی از خطوط و تاکسی‌های فرسوده گفت: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر گرانی قطعات تاکسی را شاهدیم و رانندگان از پس مخارج آن بر نمی‌آیند بنابراین همچون گذشته رانندگان به صورت مستمر، روی یک خط سرویس‌دهی نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان از روی آوری بسیاری از رانندگان تاکسی‌های شهری به اسنپ و تبسی و سرویس مدارس خبر داد و افزود: امروز با کمبود رانندگان تاکسی شهری مواجهیم و رانندگان تاکسی، برای اداره کردن زندگی خود و با توجه به مشکلات معیشتی، به مشاغل دیگر روی آورده‌اند.

وی با بیان اینکه طی دو سال کرونا ضربه مهلکی بر رانندگان تاکسی وارد شد، افزود: سازمان تاکسیرانی بمنظور حمایت از آنها افزایش کرایه‌ها را مصوب کرده است.

فلاح با اشاره به اینکه بین ۴۵ تا ۶۰ درصد افزایش کرایه تاکسی‌های دربستی را داریم، اعلام کرد: همچنین کمک رفاهی برای رانندگان در نظر گرفته شده است اگرچه افرادی که در این شغل مانده‌اند تنها از روی ناچاری است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های انضباطی برای برخورد با رانندگان متخلف تعریف شده است، ادامه داد: بدنبال گزارش هر گونه تخلف از رانندگان تاکسی و طرح آن در کمیته انضباطی در ابتدا جریمه نقدی و در صورت تکرار، اقدام به باطل کردن کارت شهری و کارت سوخت و در نهایت توقف ماشین منجر میشود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شهری بیان داشت: یک سوم هزینه برای نوسازی و بازسای حمل و نقل عمومی را باید شهرداری، یک سوم از سوی دولت و یک سوم از محل دریافت مالیات از مردم تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، مسافران میتوانند هر گونه تخلف ناوگان تاکسیرانی را با شماره تماس ۰۳۱۳۵۶۸۸۱۰۰ و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۲۰۰۰۲۰۰۰۲۳ گزارش کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.