| کد خبر: 226140 |

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان:

◄ قطارهای جدید متروی اصفهان مطابق با استانداردهای اروپایی

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: دو رام قطار جدید متروی اصفهان مطابق با استانداردهای روز اروپایی ساخته و تست شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: دو رام قطار جدید متروی اصفهان مطابق با استانداردهای روز اروپایی ساخته و تست شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به ورود دو رام قطار به سیستم متروی اصفهان، اظهار کرد: این رام‌های قطار با تجهیزات اصلی به روز از برندهای مطرح اروپایی همچون سیستم کنترل و سیستم نیرومحرکه از شرکت «بمباردیر» سوئد و سیستم ترمز از شرکت «کنور» آلمان ساخته و طبق استانداردهای اروپایی و جهانی تست شده است.

وی ادامه داد: ساخت این قطارها براساس برق بالاسری 1500 ولت جریان مستقیم طراحی و ساخته شده است که در ذخیره سازی انرژی و بازدهی بالاتر موثر است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: هرکدام از این رام قطارها دارای 5 واگن (سه عدد موتوردار و دو عدد تریلر) به طول حدودا 20 متر است که مجموعا یک قطار حدودا 100 متری را می­سازد.

وی بیان کرد: این قطارها دارای ظرفیت یک هزار و 50 نفر مسافر (212 نفر نشسته بر روی صندلی) در حالت بیشترین مقدار مسافرگیری است. 

بنکدار هاشمی افزود: همچنین هر قطار دارای 10 سیستم مجزا شامل سیستم های کنترل، نیرومحرکه، تهویه، ترمز، در، اطلاع رسانی و کنترل صوتی تصویری مسافران، بی سیم، سیگنالینگ، بوژی و اعلام حریق است.  

وی بیان کرد: طراحی و ساخت سیستم نیرو محرکه و موتورهای الکتریکی این قطارها بر اساس حرکت در شیب 5 درصد خط اصلی و با حفظ شتابگیری حدود یک متر بر مجذور ثانیه و شتاب ترمزگیری حدود 1.2 متر بر مجذور ثانیه در حداکثر مسافرگیری است که این موارد سبب راحتی مسافرین خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان افزود: همچنین هر واگن دارای 4 درب ورودی مسافران به داخل قطار در هر طرف با رعایت استانداردهای راحتی و ایمنی مسافرین است که باعث سهولت بیشتر جابجایی شده است.

وی اضافه کرد: سیستم تهویه این قطارها بر اساس دمای محیطی منفی 25 درجه تا مثبت 45 درجه سانتی گراد طراحی، ساخته و تست شده که ضامن حفظ راحتی و آسایش مسافران در طول استفاده از این قطارهاست. ضمن اینکه این قطارها قابلیت سیر با سرعت حداکثر 80 کیلومتر در ساعت و سرعت متوسط 50 کیلومتر در ساعت با در نظر گرفتن توقف در ایستگاه ها را دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.