| کد خبر: 223974 |

شهردار اصفهان خبر داد:

◄ خریداری دو رام قطار برای متروی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: دو رام قطار برای متروی اصفهان خریداری کردیم که امروز با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود. اعتبار این کار 300 میلیارد تومان است که با اضافه شدن این 10 واگن به خط یک مترو، سرفاصله ها کمتر می شود.

تین نیوز

شهردار اصفهان گفت: دو رام قطار برای متروی اصفهان خریداری کردیم که امروز با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود. اعتبار این کار 300 میلیارد تومان است که با اضافه شدن این 10 واگن به خط یک مترو، سرفاصله ها کمتر می شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با تبریک روز ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار و بهورز اظهار کرد: از 10 ماه قبل گرفتار مشکل کرونا شدیم که هزینه های سنگینی در بخش های مختلف تحمیل و جان های زیادی گرفته شد اما پرستاران در ایران و در شهر اصفهان ایثارگرانه مبارزه کردند و امیدوارم در مبارزه سخت، این سربازان تنومند مبارزه با کرونا به خوبی بر این خصم غلبه کنند.

وی با اشاره به شب یلدا و روزهای پایانی پاییز گفت: در سال های گذشته چنین شبی، روزهای پرهیجانی برای مردم بود اما قطعا همه مردم با درک صحیح از وضعیت کنونی و نقشی که هریک از ما در پاسداری از شرایط داریم باید یلدای امسال را متفاوت از سال های گذشته برگزار کنند به طوریکه مصالح عمومی را درنظر بگیریم و از روش های جدید برای این ایام بهره مند شویم. 

شهردار اصفهان افزود: شب یلدای پارسال در جمع کارگران و پاکبانان حضور داشتیم اما امسال به دلیل شرایط کرونا امکان پذیر نیست.   

وی بیان کرد: دیروز به لحاظ آلودگی شدید هوا، شهر اصفهان تعطیل شد، برای حل این موضوع همه باید کمک کنیم چراکه با یک روز تعطیلی بهبودی حاصل نمی شود؛ این معضلی نیست که یک روزه ایجاد شده باشد و با این شیوه ها حل شود و تنها راهکار این است که وضعیت را درک و نقش اجتماعی خود را در حل آن ایفا کنیم.

نوروزی افزود: نقشی که شهرداری ایفا می کند، توسعه حمل و نقل عمومی است و اگر بر احداث خطوط مترو تاکید می کنیم به خاطر همین مسائل است؛ اگر هزینه های سنگینی در شهر می شود تا رینگ چهارم ساخته شود و با قدرت جلو می رود، برای این است که ترافیک را کمتر و مسیرها را هموار کنیم.

*مذاکره شهرداری با کارخانه ها برای خرید مینی بوس  

وی با اشاره به اینکه قراردادی با دولت منعقد کردیم و قرار شد 700 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان بازسازی شود، گفت: هم اکنون 189 اتوبوس در دست بازسازی است و پیش از این قرارداد هم یکصد دستگاه بازسازی شد.    

شهردار اصفهان از مذاکره با کارخانه های تولید مینی بوس برای خرید این دستگاه ها خبر داد و گفت: شرایط کشور سخت و دست ما بسته است اما با این شرایط در اصفهان وضعیت به خوبی پیش می رود.

وی افزود: دو رام قطار برای متروی اصفهان خریداری کردیم که امروز با حضور رئیس جمهور بهره برداری می شود. اعتبار این کار 300 میلیارد تومان است که با اضافه شدن این 10 واگن به خط یک مترو، سرفاصله ها کمتر می شود.   

نوروزی تصریح کرد: مدیریت شهری در نظر دارد، 777 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کند که تا پایان سال 150 کیلومتر آن بهره برداری می شود و این در حالیست که در سال های قبل در مجموع 40 کیلومتر خط دوچرخه سواری در شهر احداث شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات مطالعاتی ایجاد تراموا و بررسی طرح در شورای ترافیک، گفت: در صورت اجرا شدن این طرح اصفهان اولین شهر در کلنگ زنی تراموا خواهد بود.

شهردار اصفهان از نوسازی هزار تاکسی در شهر اصفهان گفت و افزود: 265 تاکسی تاکنون نوسازی شده که تا چند روز دیگر این آمار به 300 خودرو می رسد.

وی تصریح کرد: اقدامات دیگر برای کاهش آلودگی باید از سوی بخش خصوصی و دولت انجام شود؛ باید شرایط تحریم ها تغییر کند تا شهرداری ها رسالت عظیم خود را انجام دهند و سایر بخش ها هم کمک کنند تا این آلودگی غم انگیز از شهر رفع شود.  

نوروزی در مورد کارگاه هایی که یک شبه در مجاورت محله محمودآباد و در شهرک صنعتی محمودآباد و حسین آباد ساخته می شود و مورد گلایه یکی از ساکنان منطقه 12 بود، اظهار کرد: محله محمودآباد در مجاورت منطقه صنعتی محمودآباد است، از همین رو محیط زیست مردم این محله از این نظر آلوده شده و رفت و آمد کامیون ها برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است، همچنین شهرک شهید منتظری تحت تاثیر این معضلات قرار گرفته است به همین سبب شهرداری تلاش کرده این شهرک توسعه پیدا نکند چراکه توسعه وضعیت کنونی موجب تردد ماشین های سنگین شده و آثار سوء دارد.

وی ادامه داد: خودروهای سنگین برای تردد از اتوبان آزادگان استفاده می کنند که برای ساکنان شهرک مجاور منطقه صنعتی مشکلاتی مانند تصادف موتورسواران با این خودروها را ایجاد کرده است.

*زمین های ناژوان با کاربری کشاورزی حفظ می شود

شهردار اصفهان افزود: حقوق اولیه شهروندی نباید قربانی اهداف دیگر شود و این مشکل در مراجع قانونی برای جلوگیری از توسعه در دست پیگیری است؛ هرکس در این رابطه قضاوت می کند باید حقوق عامه را محور قرار دهد.

وی در مورد حقوق مکتسبه مالکان زمین های بر سر راه طرح توسعه ناژوان که 25 سال بلاتکلیف مانده است نیز گفت: این محدوده در طرح کشاورزی است و کاربری کشاورزی دارد و قانون تعیین تکلیف اراضی در مورد این جا صدق نمی کند چون محدوده ناژوان در حریم شهر قرار دارد و 1200 هکتار را شامل می شود.

نوروزی تاکید کرد: می خواهیم این بخش به عنوان ریه شهر حفظ شود چراکه در شرایطی که شهر از آلودگی رنج می برد، یکی از راه حل ها، حفظ درختان و ناژوان است.

وی افزود: البته در این موضوع، مردم هم باید تعیین تکلیف شوند و برای این موضوع سه بار به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کردیم تا حق مالکان و کشاورزان آسیب نبیند و نظام مندی در منطقه هم حاکم شود که با این کار شهر دچار آسیب نمی شود.

شهردار اصفهان افزود: باید از حریم حفاظتی شهر، مراقبت کنیم و اجازه ندهیم عده ای با شایعه سازی حق کسانی که استحقاق از اینجا دارند ضایع نشود و امیدواریم به زودی مصوبه شورای عالی شهرسازی ابلاغ شود که براساس آن با همکاری مردم این وضعیت تعیین تکلیف می شود.

*راه اندازی خط ویژه تاکسی در خیابان جامی بررسی می شود  

وی در مورد مشکل تردد با حمل و نقل عمومی در خیابان جامی که مورد درخواست یکی از ساکنان این خیابان بود، اظهار کرد: باید مدیرعامل سازمان تاکسیرانی حتما این موضوع را در دستور کار قرار دهد چراکه این مسیر طولانی است و نیاز به اضافه کردن خط تاکسی دارد که در اولین جلسه هیئت مدیره تاکسیرانی مورد بررسی قرار گیرد.

نوروزی در مورد مشکل زباله ها در خیابان جامی نیز افزود: شهرداری باید وظیفه خود را انجام دهد و زباله ها را جمع آوری کند البته مردم هم موضوع بیرون گذاشتن زباله در ساعات خارج از زمان جمع آوری را رعایت کنند چراکه هر شب هزار تن زباله در این شهر جمع می شود تا بهداشت محیط حفظ شود.

وی با بیان اینکه دو میلیون و 250 هزار شهروند اصفهانی باید با شهرداری همکاری کنند تا شهر به سویی برود که مشکلی ایجاد نشود، گفت: البته برای بررسی بیشتر این مشکل، معاون خدمات شهری باید گلوگاه و خدمات این خیابان را بررسی و معاونت شهرسازی هم موضوع آزادسازی ها را بررسی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.