| کد خبر: 267766 |

مشکل ترافیکی میدان سپاه شهر قم گره گشایی می شود

یکی از نقاط مهم و ترافیکی در شهر قم که توجه مدیران شهری را به خود جلب کرده میدانی است در ابتدای منطقه چهار شهری به نام میدان سپاه که در مرکز شهر قرار گرفته است و بلوار شهید اخلاقی را به بلوار جمهوری متصل می کند.

تین نیوز

گریبان گیر شدن قم با معضل ترافیک در شریان های اصلی موجب شد مجموعه مدیریت شهری اهتمام ویژه ای در راستای کاهش این مشکل داشته باشد، چراکه ترافیک معابر اصلی از جمله میدان سپاه علاوه بر معضل شهر به دغدغه شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یکی از نقاط مهم و ترافیکی در شهر قم که توجه مدیران شهری را به خود جلب کرده میدانی است در ابتدای منطقه چهار شهری به نام میدان سپاه که در مرکز شهر قرار گرفته است و بلوار شهید اخلاقی را به بلوار جمهوری متصل می کند.

تلاقی محور عمار یاسر با محور جمهوری از ویژگی های شاخص میدان سپاه است و به همین خاطر به یکی از میدان های پرازدحام و ترافیکی شهر قم تبدیل شده است.

ارائه راهکارها در راستای کاهش بار ترافیکی

رضا خانه زادیزدی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسدودسازی یکی از ضلع های میدان سپاه به عنوان راهکار کوتاه مدت و احداث تقاطع غیرهمسطح به عنوان راهکار بلندمدت برای کاهش ترافیک این میدان مطرح است.

وی با تأکید بر معضل ترافیک در شریان های اصلی شهر قم، تغییر در باور و نگرش های افراد را مهم ترین راهکار برای کاهش ترافیک دانست و افزود: از دیگر راهکارها در راستای کاهش ترافیک می توان به توسعه شبکه حمل ونقل عمومی، کاستن از سفرهای شهری با هوشمندسازی، گران کردن هزینه استفاده کنندگان از وسایل نقلیه شخصی به ویژه در ساعات پیک و اعمال برخی، اصلاحات هندسی تقاطع ها و معابر و دسترسی ها، سیاست گذاری در تغییر ساعات ادارات و مدارس، مدیریت فضاهای پارک خودرو، اجرای طرح جامع حمل ونقل شهری، حرکت در مسیر شهر هوشمند اشاره کرد.

طراحی فاز یک تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه

عباس حلوایی زاده، معاون فنی عمرانی شهرداری قم از طراحی فاز یک تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه خبر داد و افزود: برای ادامه محور عمار یاسر و رسیدن به بلوار شهید صدوقی راه دیگری جایگزین میدان سپاه وجود ندارد و این موضوع اجرای پروژه را قدری حساس کرده است.

وی گران بودن قیمت تملک، وجود پست برق و حجم ترافیک موجود را سه چالش مهم اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه دانست و ابراز کرد: برای تقاطع میدان سپاه به یک لوپ چپ گرد به سمت بلوار جمهوری نیاز داریم و یک ورودی زیرگذر از سمت ۳۰ متری شهید اخلاقی به سمت بلوار عمار یاسر خواهیم داشت.

تقاطعی برای ساماندهی ترافیک شرق حرم مطهر

علیرضا خاکی، مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی حرم مطهر با اشاره به بار ترافیکی و طراحی فاز یک تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه تصریح کرد: اجرای مسیر دسترسی و تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه در دستور کار قرار گرفته و متولی اجرای این پروژه به عهده معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات و تکمیل زیرساخت های پروژه در سال ۱۴۰۳ انجام می شود، اذعان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه در سال آتی اجرایی می شود.

اهمیت احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه پس از تکمیل محور فاز پنج عمار یاسر خود را بیشتر نشان می دهد. از طرفی با تکمیل این پروژه ۵۴ ساله و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه، رینگ ترافیکی عمار یاسر به جریان افتاده و تحولی در مدیریت ترافیک شرق حرم مطهر رخ خواهد داد.

از طرفی ارتباط کمربندی امام علی (ع) به ورودی محور قم گرمسار و قم کاشان از مطالبات قدیمی مردم قم از اداره کل راه و شهرسازی و استانداری بود که در صورت اجرا یک ورودی جدید با دسترسی مطلوب به مرکز شهر و حرم مطهر در شهر قم دایر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدیان 1 0

    سلام به نظر خیابان های پر ترافیک مثل زنبیل آباد و جمهوری خوبه مثل پل امام خمینی اصفهان که یک خیابان طولانی دو طبقه است ساخته بشه، در آینده قطعا این مشکل جدی تر میشه

  • ناشناس 1 1

    والااینقدرتوقم ترافیک نیست انقدرپول توجیبی سرمایه دارانریزیدوالاحرومه

  • ناشناس 1 1

    سلام وعرض خسته نباشید
    ماهمشهری هابه شماخداقوت میگوییم
    ی فکری بحال ترافبک فلکه شهید صدوقی بفرمایید علی یارتان

  • محمد 1 1

    میدان آزادگان رو خراب کردن
    لطفا بیخیال شید

  • ناشناس 1 2

    درود بر کلیه پرسنل فعال شهرداری قم . خدا قوّت . واقعاً بی نظیرید

  • ناشناس 1 0

    کاش مشکل بلاتکلیفی زمین های فلکه مرجعیت را هم رسیدگی می کردند تا هم قیمت زمین اینقدر بالا نرود هم ترافیک در شهر با باز شدن شهر کمتر شود به خصوص مجوز کلینیک ها و ساختمان های پزشکی را در این زمین‌ها بدهند مشکل ترافیک هم حل می شود

  • ناشناس 1 1

    هنوز نتونستید میدان آزادگان رو درست کنید این فلکه به این بزرگی که کردید مثلا ترافیک درست میشه لاین ماشین روکم میشه وترافیک درست میشه عقلتون کجاست فکرتون کجاست تازه میگید مشکل میدان سپاه درست میشه تا وقتی فلکه بزرگ باشه هیچ ترافیکی درست نمیشه

  • محمد 4 0

    یکم از همین همسایهای خودمون الگو برداری کنید چطور عربها در ۶ماه ی ورزشگاه مدرن میتونن بسازن اما شما از اخداث یک خیابان ساده عاجزید؟! جز اینکه شماها یک مشت مسئول بی خاصیت هستید و. ناکارامدی امثال شماها بوده ک کشور سالهاس نتنها پیشرفتی در مقابل اعراب نداشته بلکه با صورت درایم سقوط میکنیم

  • کاوه 1 0

    ما همسایه میدان سپاه هستیم .ترافیک واقعا آزار دهنده است.زندگیمون مختل شده.چرا پل ۱۹دی رو ادامه نمیدهید؟
    راهکار من دوسطحه کردن کل بلوار جمهوریست.

  • فرشته 0 1

    ان خیابان انچنان ترافیکی ندارد خواهشن خیابانهای پر خطر مثل خیابانهای منتهی به شکوهیه که تاالان چندین قربانی گرفته درسال۹۵ ۵جوان کشته شده یا انتهای بلوار قلعه کامکارنزدیک اتوبان ماشینها سردر گم برای رفتن به ۷۲تن امامزاده ابراهیم رفت وبرگشت جاده ساوه وسلفچگانلطفا تحقیق کنید ورسیدگی

  • وحید 0 1

    تا زمانی که برای اجرای ی پروژه اول به فکر جیبتون باشید هیچ وقت مشکلی حل نخواهد شد.
    شماها اگر بیل زنید برید درخونه خودتونو بیل بزنید. این همه پروژه ناتمام و ناقص دارید. یکم فقط یکم عقلتون کارکنه هییییچ احتیاجی به اضافه کردن خیابان ندارید.
    بعدشم، خداوکیلی من نمیدونم مردم سمت آذر و چهارمردان کارتون کردن که ی جوب آب سختتونه اونجا احداث کنید.
    آهان یادم اومد، امیرآبادی فراهانی خونش سمت نیروگاهه