| کد خبر: 236209 |

◄ بهره مندی روشندلان قم از ۳۴ تقاطع مجهز به آلارم هوشمند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تا پایان سال جاری ۳۴ تقاطع هوشمند با علامت هشدار ویژه نابینایان راه‌اندازی و در اختیار جامعه روشندل استان قرار می‌گیرد.

تین نیوز

مسعود طبیبی با تاکید بر اهمیت و توجه به آمد و شد جامعه معلولان و نابینایان در شهر اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری ایجاد عدالت در ارایه خدمات برای شهروندان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی قم، وی از مناسب‌سازی مسیرهای پرتردد افراد نابینا در شهر خبر داد و افزود: شهرداری قم برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه داشته و مناسب‌سازی پیاده‌روها، ایستگاه‌های اتوبوس و هوشمند سازی تقاطع‌ها بخشی از برنامه بوده است که تا پایان سال شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

◄ بهره مندی فضای سبز بوستان هزار هکتاری قم از شبکه آبیاری تحت‌ فشار

◄ ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم نونوار می شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهرداری نقش بستن علایم حرکتی به‌ صورت خط بریل بر روی نرده‌های ایستگاه‌های اتوبوس بوده تا این افراد بتوانند با کمترین آسیب از این امکان استفاده کنند.

طبیبی از هوشمند سازی ۳۴ تقاطع هوشمند تا پایان سال با آلارم ویژه نابینایان خبر داد و گفت: تقاطع معصومیه به‌عنوان نخستین تقاطع در حال هوشمندسازی است و برای عبور نابینایان آلارم پخش می‌کند تا شروع چراغ سبز و پایان زمان عبور برای این افراد اطلاع‌رسانی شود.

طبیبی با تاکید بر حفظ حقوق این افراد در دریافت خدمات عمومی و حفظ امنیت در تردد تصریح کرد: هدف شهرداری قم ایجاد فضای امن در تردد افراد نابینا در شهر است، تا این افراد بتوانند با دریافت کمترین کمک در شهر به‌ صورت ایمن رفت‌وآمد کنند.

وی در پایان ارایه خدمات ویژه در اتوبوس‌ها را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای افراد نابینا و همراه آن‌ها صندلی ویژه در پشت راننده جانمایی شده، و امیدواریم در کمترین زمان امکان‌های خوبی را نیز به آن‌ها ارایه دهیم.

قم دارای ۲ هزار و ۶۰۰‌ فرد روشندل و نابینا است، که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.