| کد خبر: 221259 |

ثبت اطلاعات ۵۰۰۰ پروژه در سامانه نگهداری راه‌ها

رئیس کمیته علمی دوازدهمین کنفرانس ملی قیر، آسفالت و ماشین‌‌‌آلات از ثبت اطلاعات پنج هزار پروژه در سامانه نگهداری راه‌ها از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تاکنون خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیته علمی دوازدهمین کنفرانس ملی قیر، آسفالت و ماشین‌‌‌آلات از ثبت اطلاعات پنج هزار پروژه در سامانه نگهداری راه‌ها از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تاکنون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریدون مقدس‌نژاد، رئیس کمیته علمی دوازدهمین دوره "همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌‌‌آلات" در آیین آغازین این همایش به ترسیم شمایی کلی از فعالیت‌‌های حوزه قیر و آسفالت در کشور و دستگاه‌هایی از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور و شهرداری تهران پرداخت.

او با اشاره به اینکه اقدامات بسیار مفیدی در سال ۹۸ و نیمه‌‌نخست سال ۹۹ در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شد، راه‌‌اندازی سیستم نگهداری راه‌ها و سیستم نگهداری روسازی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ابتدای سال ۱۳۹۹ سیستم نگهداری راه‌ها را به کار گرفت و در این رابطه روزانه به پایش ۱۲۰ فعالیت می‌پردازد. تمام شهرها و حوزه‌های تحت پوشش این سازمان موظف به ثبت عملکرد خود در این ۱۲۰ شاخص هستند که این اقدام موجب آگاهی مدیریت سازمان به‌‌صورت روزانه از حوزه تحت پوشش خود می‌شود که این اقدام بزرگی در کنترل عملکرد حوزه راهداری کشور است.

ثبت اطلاعات حدود پنج هزار پروژه در سامانه نگهداری راه‌ها

او افزود: تاکنون اطلاعات حدود پنج هزار پروژه در سامانه نگهداری راه‌ها ثبت شده است و ماهانه ۲۰۰ هزار فعالیت جاری توسط ادارات‌کل راهداری در این سامانه به ثبت می‌رسد که برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود.

توسعه مدل‌‌های اضمحلال روسازی برای پیش‌بینی عمر راه‌ها

مقدس‌‌نژاد، راه‌اندازی سیستم نگهداری روسازی را، اقدام مثبت دیگر سازمان راهداری در سال‌های اخبر برشمرد و عنوان کرد: کار جدید که در رابطه با سیستم(PMS) سازمان راهداری انجام شده است، توسعه مدل‌‌های اضمحلال روسازی است که ما را به پیش‌بینی عمر راه‌ها قادر می‌سازد؛ بر مبنای این پیش‌بینی‌ها قادر خواهیم بود، بودجه‌ روکش و آسفالت‌های حفاظتی را بر اساس این مدل‌ها تعیین کنیم.

عملکرد مثبت سازمان راهداری بیانگر نگرش راهبردی و استراتژیک این سازمان است

او عملکرد سازمان راهداری در حوزه لکه‌گیری و درزگیری را نسبت‌‌‌به اهداف این حوزه چشمگیر و مثبت دانست و عنوان کرد: این عملکرد با شرایط فعلی کشور و محدودیت منابع مالی، چندان قابل انتظار نبود. از ابتدای سال ۹۸ حدود سه هزار کیلومتر در حوزه راه‌های فرعی و حدود چهار هزار کیلومتر در بخش راه‌ روستایی، روکش آسفالت انجام شده است، که با توجه به گستردگی این حوزه‌ها، به‌‌ویژه در بخش روستایی و منابع محدود موجود، نشان از توجه ویژه سازمان راهداری به این حوزه دارد.

رئیس کمیته علمی دوازدهمین دوره همایش ملی و نمایشگاه ملی قیر، آسفالت و ماشین‌‌‌آلات، مجموع عملکرد سال گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بیانگر نگرش راهبردی و استراتژیک این سازمان نسبت به عملکردها دانست و ابراز امیدواری کرد، نتیجه این اقدامات را در سال‌های آتی مشاهده کنیم.

برگزاری آزمون جامع مهندسان ناظر از اقدامات مثبت شرکت ساخت

او در ادامه به بیان عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حوزه قیر و آسفالت پرداخت و برگزاری آزمون جامع مهندسان ناظر را از جمله اقدامات مثبت این شرکت خواند و گفت: فقدان تجربه در بخش نظارت از جمله مشکلات حوزه‌های راهسازی و راهداری است که گاه به دنبال فقدان دانش فنی و گاه به دلیل نبود تجربه لازم به وجود می‌آید. این موضوع البته در سراسر دنیا طبیعی است و به این خاطر بسیاری از کشورهای دنیا نسبت به برگزاری آزمون‌هایی در حوزه مهندسی اقدام می‌کنند. در این راستا و به دنبال خلا موجود در این حوزه، شرکت ساخت، برگزاری این آزمون را در دستور کار خود قرار داد که در تابستان سال جاری انجام شد. در این آزمون هزار و ۱۹۹ نفر ثبت‌نام کردند که به دلیل مسائل کرونا ۴۶۱ نفر آنان در آزمون شرکت کردند. بیشترین اقبال شرکت‌کنندگان این آزمون نیز در بخش‌های ناظران و سرناظران رشته راه و سپس حوزه راه‌آهن بوده است.

پایش ۵۶۰ کیلومتر از بزرگراه‌های شهر تهران توسط سیستم مدیریت و نگهداری روسازی معابر

مقدس‌نژاد در ادامه به عملکرد شهرداری تهران در حوزه قیر و آسفالت نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مسوولان شهرداری تهران نیز سیستم مدیریت و نگهداری روسازی معابر شهر تهران را راه‌اندازی کردند که با همکاری آزمایشگاه فنی مکانیک خاک تاکنون اطلاعات حدود ۵۶۰ کیلومتر معابر بزرگراهی و حدود چهار هزار و ۴۵۰ کیلومتر خط در مدت یک‌ماه گردآوری شده است. به دنبال ثبت مکانیزه اطلاعات از این طریق ۶۰ درصد خرابی برداشت کاهش پیدا کرد که نشان می‌دهد که استفاده از سیستم‌های مکانیزه درصد خطا را نسبت‌‌به روش‌های سنتی برداشت اطلاعات به‌‌مراتب کم می‌کند. افزایش سرعت برداشت اطلاعات تا ۹۰ کیلومتر، افزایش دقت اندازه‌گیری تا ترک‌هایی با ابعاد نیم میلی‌متر از جمله مزایای استفاده از این سیستم مکانیزه است.

دوازدهمین "همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌‌‌آلات" از روز سه‌‌‌شنبه، ششم آبان‌‌‌ماه آغاز شده است و به‌مدت دو روز به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.