| کد خبر: 196159 |

مدیر کل گمرکات کردستان خبرداد:

کاهش ۲۶ درصدی واردات از مرز باشماق مریوان

مدیر کل گمرکات کردستان از کاهش ۲۶ درصدی واردات از مرز باشماق مریوان خبرداد.

تین نیوز

 مدیر کل گمرکات کردستان از کاهش ۲۶ درصدی واردات از مرز باشماق مریوان خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۹۰ دلار کالا در پنج ماهه امسال از طریق گمرکات کردستان وارد کشور شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۶ درصد کاهش یافت.

مدیر کل گمرکات کردستان اظهار داشت: ۳۰۳ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۷۷۳ هزار و ۷۱۰ دلار از طریق گمرک سنندج در پنج ماهه سال جاری وارد کشور شده است.

بختیار رحمانی‌ پور اضافه کرد: میزان واردات کالا از گمرک سنندج از لحاظ وزنی پنج درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۷۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود: میزان کالای وارداتی طی پنج ماهه سال جاری از مرز باشماق هم ۹ هزار و ۸۱ تُن به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۸۰ دلار بوده است.

مدیر کل گمرکات کردستان یادآور شد: ۱۱۹ درصد از لحاظ وزنی و ۹۴ درصد هم از نظر ارزش دلاری واردات کالا از مرز باشماق در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.

رحمانی‌پور اظهار داشت: در مجموع ۹ هزار و ۳۸۴ تُن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۹۰ دلار کالا از گمرکات سنندج و باشماق مریوان وارد ایران شده که این میزان نسبت به پنج ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۱۰ درصد افزایش و ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: عمده‌ترین کالا‌های وارد شده به استان هم شامل ضایعات آلومینیومی، ماشین‌آلات مکانیکی، مواد پلاستیکی، ماشین‌آلات برقی و محصولات شیمیایی بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهم‌ترین مرز‌های رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.