| کد خبر: 195528 |

◄ افزایش تعرفه ورود کامیون‌های ایرانی به ترکمنستان / عبور 100 دلاری کامیون‌های ایرانی از پل چهارجوی

در پی انتشار خبری مبنی بر افزایش تعرفه ورودی کامیون‌های ایرانی به کشور ترکمنستان، ناظر گمرکات خراسان رضوی، این خبر را تائید نکرده و صحت آن‌را مشروط به پاسخ طرف ترکمنستانی در مکاتبه وزارت امورخارجه کشورمان دانست.

تین نیوز

در پی انتشار خبری مبنی بر افزایش تعرفه ورودی کامیون‌های ایرانی به کشور ترکمنستان، ناظر گمرکات خراسان رضوی، این خبر را تائید نکرد و صحت آن‌را مشروط به پاسخ طرف ترکمن در مکاتبه وزارت امورخارجه کشور دانست.

امید جهانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، با بیان این مطلب که، متأسفانه برخی محدودیت‌ها در گمرکات خراسان رضوی با کشور ترکمنستان وجود دارد، تصریح کرد: گزارشی به گمرک خراسان رضوی مبنی بر افزایش تعرفه ورودی کامیون‌های ایرانی از سوی رانندگان رسیده اماتا به این ساعت مورد تائید قرار نگرفته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در ادامه با اشاره به این نکته که موضوع افزایش مبالغ ورودی کامیون‌های ایرانی به خاک ترکمنستان از سوی وزارت خارجه در دست بررسی است، افزود: در این رابطه مبالغی عنوان شده اما تا اعلام نظر نهایی وزارت امور خارجه اظهار نظر در این‌باره منطقی نیست.

طبق گفته وی، در اظهارنظر جدید ترکمنستان، کامیون‌های غیرترکمن باید 110 تا 130 مَنات بابت هزینه‌های خدمات گمرکی و 80 تا 100 دلار برای عبور از پل چهارجُو پرداخت کنند و این موضوع به‌صورت رسمی به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان نیز اعلام شده است اما تا کسب نظر از مرکز، باید منتظر بود.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که افزایش تعرفه ورود کامیون‌ها به خاک ترکمنستان صحت داشته باشد، آیا ایران نیز اقدام متقابلی خواهد داشت یا خیر، یادآور شد: متولی این موضوع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است از همین‌رو اظهارنظر، بررسی و اقدام به افزایش تعرفه از مواردی است که با نظر وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان راهداری، در این باره صورت می‌پذیرد.

جهانخواه از حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری در مرز ترکمنستان خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.