| کد خبر: 18267 |

محور ورودی سیراف مهمترین مشکل شهر تاریخی است / لزوم تامین اعتبار اصلاح مسیر

تین نیوز | یکی از مهمترین مشکلات شهر تاریخی سیراف، ورودی شرقی این شهر است که در گذشته به عنوان یک آبراهه بوده است و هم اکنون به عنوان محل تردد استفاده می شود و این محور مشکلات زیادی را برای اهالی ایجاد کرده است و نیاز به اصلاح دارد.
 
بندر تاریخی سیراف از قدیمی‌ترین بنادر کشور است که دارای قدمتی تاریخی در دریا و دریانوردی ایرانیان دارد و در دورانی که هیچ یک از کشورهای همسایه توان دریانوردی نداشتند، این بندر رونق داشت و هم‌اکنون نیز آثار بسیاری از این بندر باستانی باقی مانده است.
 
بندر سیراف به سبب موقعیت ویژه جغرافیایی و دارا بودن شرایط لازم برای پهلو گرفتن کشتی‌ها، روزگاری مرکز تجارتی حوزه خلیج فارس به شمار می‌رفت و کشفیات باستان شناسی و مدارک مکتوب نشان می‌دهد که سیراف از اواخر عصر ساسانی تا اوایل قرن پنجم هجری بندر بزرگ بازرگانی ایران محسوب می‌شد.
 
سیراف به عنوان مهم‌ترین بندر تاریخی اسلامی خلیج فارس و ارتباط دهنده تمدن‌های شرق و غرب عالم، نه تنها محل تبادل کالاهای تجاری چین با مدیترانه بلکه محل گفتگوی تمدن‌ها، ادیان و فرهنگ و سنن مال مختلف بوده است.
 
هر چند این بندر تاریخی در گذشته دارای کوه بسیاری بوده است ولی سال‌ها است که سیراف مورد غفلت واقع شده است و به خوبی به این منطقه توجه نشده است و مردم این شهر با مشکلاتی روبرو هستند که مسئولان باید تلاش لازم را برای رفع این مشکلات داشته باشند.
 
یکی از مشکلات بندر تاریخی سیراف، مشکل ورودی این شهر است که هر چند در گذشته طراحی آن صورت گرفته بود ولی این مهم به مرحله اجرا نرسید و مسئولان این شهر امیدوارند که مدیریت جدید منطقه ویژه این مهم را محقق سازد.
 
ورودی شهر تاریخی سیراف به عنوان یک آبراهه بوده است
طالب آهار از اعضای شورای اسلامی شهر سیراف در ارتباط با محور ورودی شهر سیراف اظهار داشت: مهمترین مشکل شهر سیراف که متاسفانه مشکلات بسیار زیادی را برای مردم ایجاد کرده است، محور ورودی شهر سیراف است.
 
وی اضافه کرد: تاکنون تصادفات بسیار زیادی در این محور رخ داده است و افرادی از شهر سیراف جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع باعث داغدار شدن خانواده‌های آنها شده است.
 
این عضو شورای شهر سیراف بر لزوم اصلاح این مسیر تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: نامه‌نگاری‌های متعددی را در گذشته در این زمینه داشته‌ایم تا مسئولان برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.
 
آهار در ادامه به برخی از مشکلات این محور اشاره کرد و تاکید کرد: این مسیری که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد، قبلا یک آبراهه بوده است ولی هم اکنون برای تردد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس مکاتبات و رایزنی‌های صورت گرفته، این طرح حتی به مرحله اجرا هم رسیده بود و نیاز بود که اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح تامین شود که این طرح تاکنون تامین اعتبار نشده است.
 
آهار اضافه کرد: امیدواریم مدیریت جدید منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح همکاری لازم را با ما داشته باشند و شاهد تامین این اعتبار باشیم و منطقه ویژه این کار را انجام دهد.
 
وی به تاریخچه شهر سیراف اشاره کرد و بیان داشت: سیراف دارای تاریخی بس بزرگ است ولی این مسیر در شان مردم این منطقه نیست و لازم است که با تلاش مسئولان شاهد بهبود این وضعیت باشیم.
 
عضو شورای شهر سیراف اذعان داشت: شهر سیراف در همه نقاط جهان شناخته شده است و به عنوان یکی از افتخارات ایران است و اگر تامین اعتبار این طرح محقق شود گام بسیار بزرگی در توسعه سیراف است و مهمترین مشکل شهر سیراف رفع می‌شود.
 
اصلاح محور ورودی شهر سیراف خواسته جدی مردم است
شهردار سیراف نیز اظهار داشت: شهر سیراف یکی از شهرهای تاریخی ایران است و لازم است که با توجه به عظمت و بزرگی تاریخی این شهر، توجه بیشتری به این شهر صورت بگیرد.
 
غلامحسین حیدری اضافه کرد: تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه شهر سیراف صورت گرفته است و اصلاح محور ورودی شهر سیراف نیز یکی از مهمترین موضوعاتی است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس شاهد تحقق این خواسته مردم باشیم و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح باشیم و کاهش تصادفات در این محور را شاهد باشیم.
 
اعتبارات اصلاح ورودی شهر سیراف تامین می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس نیز به جایگاه ویژه بندر تاریخی سیراف اشاره کرد و اظهار داشت: سیراف دارای جایگاه بین المللی است و باید به این جایگاه به صورت ویژه‌ای توجه شود.
 
مهدی یوسفی اضافه کرد: سیراف به عنوان یکی از افتخارات ایران است و به عنوان بندر تاریخی ایران که تاریخ دریانوردی ما محسوب می‌شود برای جنوب کشور یک افتخار بزرگ است.
 
وی در ارتباط با درخواست مردم سیراف برای اصلاح محور ورودی سیراف و تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح، خاطرنشان ساخت: انشالله بر اساس قول‌هایی که داده شده اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین خواهیم کرد و این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس اضافه کرد: توسعه محیط پیرامونی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و از همه توان و ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم شاهد رضایت‌مندی بیشتر مردم باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.