در آستانه یکسالگی ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جادهای:
◄ ضوابط جدید در حملونقل جادهای تدوین میشود
مدیرکل حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای در آستانه یکسالگی ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جادهای گفت: بیشترین شکایتها از ناوگان حملونقل عمومی در بخش تأخیر سفرها، پذیرایی نامناسب مهماندار و مسافرگیری در حین سفر است.
مدیرکل حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای در آستانه یکسالگی ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جادهای گفت: بیشترین شکایتها از ناوگان حملونقل عمومی در بخش تأخیر سفرها، پذیرایی نامناسب مهماندار و مسافرگیری در حین سفر است.
به گزارش تیننیوز به نقل از هفتهنامه حملونقل حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به یکسالگی ابلاغ منشور حقوق مسافر در سفرهای جادهای، گفت: در آستانه یکسالگی اجرای این منشور، مسافران آگاهی نسبی از حقوق اولیه خود کسب کردهاند و بیشترین شکایتها در بخش تأخیر سفرها، پذیرایی نامناسب مهماندار و مسافر گیری در حین سفر است که نیاز بیشازپیش به اصلاح وضعیت شرکتهای مسافربری را آشکار میکند.
وی در خصوص اهداف ابلاغ این منشور گفته است: یکی از راههای تحقق حقوق شهروندی و رعایت اصل مشتری مداری در صنعت حملونقل عمومی بینشهری، تدوین و تلاش برای فرهنگسازی و نهادینه کردن منشور حقوق مسافر است. با همین هدف و در جهت رعایت حقوق و شأن و منزلت استفادهکنندگان از بخش حملونقل عمومی مسافر، منشور حقوق مسافر با اهداف مهمی تدوین و آذرماه سال گذشته به ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای و تشکلهای صنفی بخش حملونقل ابلاغ شد.
شهرکی در خصوص اینکه این منشور در کدام استانها اجرایی شده و چه بازخوردی داشته است؟ گفته است: این منشور از سوی کلیه ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای در همه استانها به تشکلهای صنفی و شرکتها و مؤسسات مسافربری ابلاغشده و نحوه اجرای آن از طریق دفاتر نمایندگی ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای استانها در پایانهها، مجموعه تشکلهای صنفی بخش حملونقل، کمیته ارتقای سطح خدمات که متشکل از تمامی دستگاههای مرتبط در این خصوص و نیز در قالب نظارتهای مشترک با دستگاههای نظارتی، مورد نظارت و کنترل قرارگرفته است.
مدیرکل حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای به تخلفات و شکایاتی که تاکنون گزارششده اشاره کرد و گفت: متأسفانه، موضوع عمده موارد، تأخیر درحرکت وسیله نقلیه از مبدأ حرکت، نصب نشدن برچسب روی توشه مسافر، پذیرایی نامناسب مهماندار حین سفر و مسافر گیری در حین سفر و تأخیرات ناشی از این امر بوده است. وی توضیح داد: البته دلیل تأخیر، کاهش تقاضا و متناسب نبودن میزان سرمایهگذاری با ایجاد درآمد در این بخش است که امیدواریم با اجرای طرح شبکه «سیر همنام»، بخش زیادی از مشکلات موجود مرتفع شده و باعث اقتصادیتر شدن و ارتقای بهرهوری و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات و ایمنی سفر و رضایت مسافران شود.
به گفته شهرکی ثانوی بعد از حدود یک سال از ابلاغ این منشور، این قانون خروجی مهمی داشته و توانسته است در جهت افزایش کیفیت در حوزه حملونقل بینشهری تأثیرگذار باشد.
وی گفت: خروجی ابلاغ این بخشنامه آگاهی مسافران از حقوق خود و متعاقب آن وصول پیشنهادها، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص اقدامات شرکتها و مؤسسات مسافربری، نحوه ارائه خدمات و... بوده و با استفاده از نتایج گزارشهای دریافتی و در کنار آن نظرسنجیهایی که در این زمینه در مقاطع مختلف سال انجام شده است، ضوابط جدید در بخش حملونقل تدوین میشود یا ضوابطی که نیاز به اصلاح دارد، مورد بازبینی و اصلاح قرار میگیرد؛ ضمن اینکه شرکتهای حملونقل نیز با اصلاح وضعیت خود درصدد اخذ رضایت مسافران هستند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.