| کد خبر: 227742 |

مشکل تردد کامیون های سوخت از مرز تمرچین پیرانشهر حل شد

بیش از دو هفته کامیون های حامل سوخت بنزین به دلیل عدم ممانعت اقلیم کردستان عراق برای ورود به این کشور در مرز تمرچین پیرانشهر انباشت شده بودند که از روز گذشته این مشکل رفع شده است.

تین نیوز

بیش از دو هفته کامیون های حامل سوخت بنزین به دلیل عدم ممانعت اقلیم کردستان عراق برای ورود به این کشور در مرز تمرچین پیرانشهر انباشت شده بودند که از روز گذشته این مشکل رفع شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در پی قطع ارتباط پالایشگاه بزرگ دولتی مستقر در کردستان عراق با دولت مرکزی از حدود ۲ هفته پیش مرز تمرچین پیرانشهر در مقابل ورود کلیه محصولات سوختی بسته شده و بیش از ۲۵۹ تانکر سوخت در این مرز بلاتکلیف انباشت شده اند.

با بروز این مشکل معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با سفر به مرز تمرچین اعلام کرد: مشکل تردد کامیون‌های حامل سوخت تا روز دوشنبه هفته جاری برطرف می‌شود اما با وجود این اظهار نظر همچنان اجازه تردد به کامیون‌های حامل سوخت داده نشد.

علی مصطفوی با بیان اینکه این کامیون‌ها از مرز باشماق کردستان برای یک مدت کوتاه اجازه تردد پیدا کرده اند اما مسئولان استان کردستان اعلام کردند، مرز باشماق ظرفیت تردد این تعداد کامیون سوخت را ندارد و هیچ هماهنگی در این زمینه صورت نگرفته است.

فرماندار پیرانشهر سه شنبه شب در گفتگوی خبری در خصوص بلاتکلیفی کامیون‌های سوخت در مرز پیرانشهر افزود: این مشکل به دلیل توقف بیش از ظرفیت تانکرهای سوخت در مرز تمرچین و عدم پذیرش از سوی مسئولان شمال عراق طی هفته‌های اخیر ایجاد شده بود.

بلاتکلیفی ۲۳ روزه کامیون‌های حامل سوخت در پیرانشهر برطرف شد

علی ترابی با اشاره به بلاتکلیفی ۲۳ روزه کامیون‌های حامل سوخت در مرز تمرچین پیرانشهر، عنوان کرد: از روز ۱۲ اسفندماه کامیون‌های حامل سوخت بنزین بعد از ۲۳ روز بلاتکلیفی با رایزنی‌های صورت گرفته، از مرز خارج شدند.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته کامیون‌های حامل مواد سوخت مستقر در مرز تمرچین از طرف اقلیم کردستان اجازه تردد پیدا کردند و روند خروج آنها به طرف اقلیم در حال اجراست.

ترابی یادآور شد: با رایزنی‌های اجراشده از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق، استاندار آذربایجان غربی و ناظران گمرک تمرچین و پیگیری‌های فرماندار پیرانشهر با مقامات اقلیم کردستان قرار شد این کامیون‌ها فعلاً تا اطلاع ثانوی و طبق اعلام مسؤلین پایانه بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی اقلیم کردستان اجازه تردد از سمت پایانه مرزی تمرچین را داشته باشند.

فرماندار پیرانشهر افزود: تعداد ۲۵۹ کامیون حامل مواد سوختی در مرز تمرچین دپو شده بودند که با مساعدت‌های استاندار آذربایجان غربی و سفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار به این پایانه و با همکاری مسؤلین پایانه، مشکلات موجود رفع و امروز ۱۲ اسفند ماه بعد از دپوی دو هفته‌ای، تمامی کامیون‌های حامل سوخت از این پایانه اجازه تردد پیدا کردند و روند خروج آنها به سمت اقلیم کردستان در حال اجرا است.

مرز تمرچین در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.