| کد خبر: 167555 |

یک فعال حمل و نقلی:

◄ ترکمنستان برای تراتزیت ایران نقشه کشیده است

عوارض ناوگان ایرانی در کشور ترکمنستان دوسال پیش 350دلار ورودی بود یعنی به ازای یک سرویس رفت وبرگشت هزینه ما درترکمنستان 700دلار بود. دوسال پیش به یکباره 1300دلار به این مبلغ اضافه شد. واز هفته پیش مجدد 530دلار دیگر هم اضافه شد و جمعا هزینه پرداختی رفت وبرگشت به ترکمنستان اکنون به 2500دلار رسیده است.

تین نیوز

یک راننده کامیون ترانزیت خواهان اقدام متقابل ایران برای کاهش تردد ناوگان ترکمنستانی در مسیرهای ترانزیتی شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز بعد از آنکه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تلاش ترکمنستان برای افزایش یک جانبه اخذ عوارض از ناوگان ترانزیتی ایرانی در خاک این کشور انتقاد کرد و گفت: این اقدام احتمال کاهش روند همکاری‌های حمل و نقل جاده ای دو کشور را به همراه خواهد داشت یک فعال حمل و نقلی در گفت و گو با خبرنگار تین نیور خواهان اقدام متقابل دولت ایران شد.

جواد رضایی راننده کامیون ترانزیت با بیان اینکه لازم است ایران هم ازتردد بار ترکمنستان جلوگیری کند ادامه داد: چرا عوارض گران فقط باید برای راننده ایرانی باشد؟ این ایران است که شاهراه ترانزیتی لقب دارد نه ترکمنستان و دست ایران برای ایجاد محدودیت برای کشورهای اطراف بیشتر است.

وی با بیان اینکه در پی تصمیم ترکمنستان هزینه های رانندگان ایرانی بسیار زیاد شده است گفت: عوارض ناوگان ایرانی در کشور ترکمنستان دوسال پیش 350دلار ورودی بود یعنی به ازای یک سرویس رفت وبرگشت هزینه ما درترکمنستان 700دلار بود. دو سال پیش به یکباره 1300دلار به این مبلغ اضافه شد. و از هفته پیش مجدداً 530دلار دیگر هم اضافه شد و جمعاً هزینه پرداختی رفتوبرگشت به ترکمنستان اکنون به 2500دلار رسیده است.

این فعال حمل و نقلی با بیان اینکه رقم کرایه ما از ایران 3000 دلار است گفت: راننده عملاً باید هر چه به دست می اورد را تقدیم ترکمنستانی ها کند و چیزی برایش نمی ماند. این درحالی است که ترکمنستان تنها برای ایران این تصمیم را گرفته است.

وی این را هم گفت که مشکل رانندگان غیر از مخارج دلاری گران آبروی ایرانی و اعتبار پایین پاسپورت  ایرانی هم هست که اکنون مورد تمسخر قرار می گیرد.

به عقیده این فعال حمل و نقلی دولت ترکمنستان تلاش جدی برای حذف ایران از عرصه ترانزیت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    این مشکلات بخاطر دیپلماسی ضعیف این دولت از ۵ سال پیش در مواجهه با ترکمنستان است!
    نفرستادن سفیر و سایر مشکلات روابط رو تیره کرده

  • ناشناس 1 0

    با سلام
    تا کنون هیچ اقدامی برای وضع عوارض یکجانبه از سوی دولت ترکمنستان برای ناوگان ایرانی انجام نشده است