| کد خبر: 268178 |

تحقق مطالبه دیرینه مردم؛ تعریض جاده «نمازگاه - ارم» آغاز شد

تعریض جاده «نمازگاه - ارم - بوشکان» یکی از مطالبات دیرینه مردم بخش ارم و بوشکان در شهرستان دشتستان است که حالا در مسیر تحقق قرار گرفته است.

تین نیوز

 تعریض جاده «نمازگاه - ارم - بوشکان» یکی از مطالبات دیرینه مردم بخش ارم و بوشکان در شهرستان دشتستان است که حالا در مسیر تحقق قرار گرفته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  بخش ارم دشتستان یکی از مناطق محروم و کم برخوردار استان بوشهر است که لازم است بیش از به نیازها و مشکلات این بخش توجه شود.

بخش ارم تا مرکز شهرستان حدود ۸۰ کیلومتر فاصله دارد که مسیر آن یک جاده کوهستانی سخت است و پیچ و خم های فراوانی و فرسودگی جاده از چالش های اساسی آن محسوب می شود.

این جاده کوهستانی طی سال های گذشته صحنه تصادفات متعددی بوده و تعداد زیادی از مردم این منطقه جان خود را در حوادث مسیر مذکور از دست داده اند.

سال ها است که مردم بخش ارم از مسؤولان خواسته اند که نسبت به تعریض و بهسازی جاده «پل نمازگاه - ارم» اقدام کنند و مسؤولان مختلف وعده داده اند که این مشکل حل شود ولی تاکنون این وعده ها محقق نشده بود.

طی سال های اخیر نماینده مردم دشتستان در مجلس پیگیری های فراوانی در این زمینه داشت و در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر موفق شد نظر رئیس جمهور را جلب کند و اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه مهم را جذب کند.

با جذب اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه مهم، امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و مسؤولان استانی، عملیات تعریض و بهسازی جاده «پل نمازگاه - ارم» به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شد.

تحقق مطالبه دیرینه مردم

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه با اشاره به آغاز عملیات تعریض و بهسازی جاده «پل نمازگاه - ارم - بوشکان» اظهار کرد: امروز یک روز خوب و تاریخی برای مردم دشتستان به ویژه بخش های ارم و بوشکان بود.

ابراهیم رضایی اضافه کرد: مطالبه قدیمی مردم ارم و بوشکان پس از سال های انتظار امروز کلنگ زنی شد و سد دهرود هم که یک مطالبه مهم بود با حضور معاون رئیس جمهور اغاز شد.

وی تسریع در تکمیل این طرح ها را بسیار مهم دانست و افزود: تلاش می کنیم در زمان مناسب این طرح ها که نقش مهم و تأثیرگذاری در عمران و توسعه این مناطق دارند، تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با تقدیر از آیت الله رئیسی برای تصویب طرح و تأمین اعتبارات آن افزود: از معاون اجرایی رئیس جمهور و دیگر مسؤولانی که در تأمین اعتبار و اجرایی شدن این پروژه نقش داشتند تشکر می کنیم.

تأمین بودجه پروژه از اعتبارات نفت

معاون اجرایی رئیس جمهور عصر یکشنبه در این آئین با تقدیر از پیگیری های نماینده دشتستان در پیگیری این پروژه و تأمین اعتبارات مورد نیاز آن اظهار کرد: ما بدهکار همیشگی تاریخ به مردم محروم، عشایر غیور و به ویژه عشایر منطقه ارم شهرستان دشتستان هستیم.

محسن منصوری با اشاره به تأمین اعتبارات پروژه های سد دهرود و تعریض جاده نمازگاه- ارم از اعتبارات نفت خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت ها برای تسریع در تکمیل این پروژه ها استفاده خواهیم کرد.

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان دستاوردها و تکمیل پروژه های بر جای مانده دانست و اضافه کرد: تکمیل سد دهرود و تعریض جاده نمازگاه ارم از مطالبات مهم مردم بوده که اکنون در مسیر تحقق قرار دارد.

تعریض جاده نمازگاه- ارم از خواسته ها و مطالبات عمومی و همیشگی مردم بخش ارم و بوشکان بوده که اکنون آغاز شده و انتظار می رود با پیگیری مسؤولان در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و بهبود وضعیت حمل و نقل بار و مسافر از مهمترین اهداف اجرای پروژه تعریض جاده نمازگاه- ارم - بوشکان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.