| کد خبر: 264975 |

طرح توسعه بندر کنگان در ایستگاه پایانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: احداث انبار مسقف و بارانداز در بندر کنگان از اولویت های این اداره کل است که عملیات اجرایی آن پس از تاییدیه هیات عامل سازمان محقق می شود.

تین نیوز

محمد شکیبی نسب در بازدید از روند اجرا طرح توسعه بندر کنگان اظهار کرد: در راستای سیاست های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین ابلاغ سند توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری و رفع مشکلات ساحل نشینان، طرح توسعه بندر کنگان با شتاب بسیار خوبی اجرا شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شکیبی نسب افزود: در این طرح طول موج شکن غربی به ۴۴۰ و موج شکن شرقی به یک هزار و ۳۲۵ متر و مساحت حوضچه از ۷ به ۳۶ هکتار افزایش پیدا می کند.

شکیبی نسب ادامه داد: با اجرای طرح توسعه بندر کنگان شاهد ارتقا ایمنی تردد در حوضچه، پارکینگ و تخلیه و بارگیری شناورها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با افزایش عمق همچنین امکان تردد شناورها با ظرفیت بالاتر فراهم و به دنبال آن اشتغال و رونق بیش از پیش در بندر کنگان میسر می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: قابلیت ورود و تخلیه شناورهای فلزی تا ظرفیت ۲ هزار تن و تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی از دیگر مزیت های طرح توسعه بندر کنگان به عنوان مطالبه دیرینه و به حق ساحل نشینان این بندر است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار کنگان نیز گفت: با ورود عملیات اجرایی طرح توسعه اسکله بندر کنگان به مرحله پایانی، انتظار می رود این بندر در آینده نزدیک شاهد تحولاتی گسترده در حوزه بندر در شهرستان کنگان باشیم.

جاسم رستگار افزود: این اقدام بدون تردید منشأ خیر و اثر در حوزه بندر و تجارت در بندر کنگان خواهد بود.

وی اظهار کرد: با اتمام این طرح بزرگ عمرانی، شرایط برای پهلوگیری شناورهای با تناژ بالاتر و رونق بیشتر بندر کنگان فراهم می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.