| کد خبر: 261991 |

توسعه زیرساخت های بنادر شمالی بوشهر با جدیت دنبال می شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر گفت: هدف از حضور هیات تجاری بوشهر در نمایشگاه بین المللی موادغذایی روسیه توسعه بازارهای صادراتی به کشورهای پیرامونی و بویژه اوراسیا است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: توسعه زیرساخت های بنادر شمالی این استان به صورت ویژه دنبال می شود که در همین راستا روند پیشرفت طرح توسعه بندر گناوه به صورت مستمر پیگیری و رصد می شود.

به گزارش  تین نیوز به نقل از ایرنا،  محمد شکیبی نسب روز یکشنبه در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت طرح توسعه بندر گناوه، هر ۲ هفته یکبار روند پیشرفت این پروژه با حضور کلیه عوامل اصلی مورد نظارت و کارشناسی قرار می گیرد.

وی افزود: در همین راستا بتازگی نیز شمار کامیون های حمل مصالح سنگی این پروژه افزایش داده شده تا به روند پیشرفت اجرایی پروژه کمک شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار، سال گذشته عملیاتی شده که در این طرح ۲ موج شکن به طول ۲ هزار و ۳۸۴ متر احداث و لایروبی به میزان یک میلیون مترمکعب انجام می شود.

شکیبی نسب ادامه داد: در این طرح اکنون پیشرفت احداث موج شکن به طول ۶۰۰ متر محقق شده و ۲۰۰ متر دایک سنگی برای ایجاد اسکله و پس کرانه اجرا شده است.

وی عنوان کرد: با پیگیری های مضاعف انجام گرفته اکنون هیچ مانعی برای توسعه زیرساخت های بندری استان بوشهر وجود ندارد که این مهم در سایه توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر استان بوشهر حاصل شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: متناسب با نیاز مناطق و ساحل نشینان هم استانی، پروژه های مختلفی برای سایر بنادر استان از جمله بنادر شمالی در حال اجرا می باشد که از جمله آنها می توان به پروژه افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ اشاره کرد.

وی افزود: در مرکز استان نیز طرح جاده دسترسی مجتمع بندری نگین که تا ابتدای سال گذشته ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با تمهیدات اندیشیده شده، اکنون پیشرفت آن به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از ۹.۲ کیلومتر طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین ۴.۲ کیلومتر آن، سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: بخش خشکی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز با روند بسیار خوبی که دارد، پیش بینی شده تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: تا پایان مهرماه سقف کاذب سالن این طرح اجرا می شود و بلافاصله عملیات سرامیک کف سالن آغاز و همچنین تجهیزات مورد نیاز جهت پارتیشن بندی سالن پایانه نیز به صورت کامل تامین و در بندر مستقر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضا برای توسعه بندر بوشهر، توسعه آن در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که با این وجود تاکنون مجوز محیط زیست برای ۲۳۶ هکتار این مجتمع صادر شده است.

وی افزود: در این مجتمع بندری در بخش احداث انبار و مخزن های نفتی ۱۵ سرمایه گذار داوطلب سرمایه گذاری هستند که با توجه به این استقبال بسیار خوب، انتظار است با همت و تلاش نماینده شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم، مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین برای مابقی اراضی آن مجتمع به مساحت ۲۷۴ هکتار نیز صادر شود.

شکیبی نسب تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دستگاه های پیشتاز در حفظ محیط زیست و بویژه محیط زیست دریایی است که مشارکت ۲۶ روزه و فعال در عملیات پاک سازی آب های گناوه از آلودگی نفتی خود گواهی بر این ادعا است.

وی افزود: در ارتباط با سایر بنادر استان بوشهر و توجه خاص به توسعه دریامحور، از شمال تا جنوب به فراخور نیازهای مردم منطقه، پروژه های ارزشمندی عملیاتی شده و یا در دست پیگیری قرار دارد که اتمام آنها نویدبخش توسعه تجارت دریایی و افزایش فرصت های شغلی در بنادر استان است.

نماینده مردم شریف بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه های مختلف و بویژه در سفر دوم ریاست جمهوری به استان، طرح های ارزشمندی را عملیاتی کرده که انتظار می رود این طرح ها در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

عبدالکریم جمیری افزود: امید است در بنادر شمالی استان بوشهر نیز با پگیری های خوب انجام گرفته، مطالبات این مناطق به بهترین نحو ممکن و متناسب با خواسته های مردم به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد: به فراخور اقدام های انجام گرفته از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر این آمادگی وجود دارد تا پیگیری و حمایت های لازم برای پیشبرد پروژه های زیرساختی بنادر استان و بویژه بنادر شمال استان انجام شود.

جمیری افزود: انگیزه و تعهد تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بسیار شایسته و ارزشمند است که به سهم خود قدردان تلاش های صورت گرفته برای خدمت رسانی مطلوب به بندرنشینان هم استانی هستم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.