| کد خبر: 255765 |

شرایط برای تردد شناورهای جزیره خارک تسهیل سازی شد ​

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حوضچه چندمنظوره جزیره خارک با هدف ارتقا سطح ایمنی تردد و حفظ محیط زیست دریایی از شناورهای مغروقه پاک سازی شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حوضچه چندمنظوره جزیره خارک با هدف ارتقا سطح ایمنی تردد و حفظ محیط زیست دریایی از شناورهای مغروقه پاک سازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای وظایف حاکمیتی اداره کل برای ایمن سازی آبراه های استان از سالیان گذشته نسبت به خارج سازی شناورهای مغروقه و رها شده اقدام شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا دو فروند شناور مغروق و رها شده در حوضچه جزیره خارک به نام های یدک کش نوید و بارج آنیا که محدودیت های بسیاری برای تردد دریانوردان ایجاد کرده بود در کمترین زمان ممکن از محل حوضچه خارج سازی از این حوضچه خارج سازی شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این دو مغروقه علاوه بر ناایمن کردن دریانوردی، مشکلات زیادی در بهره برداری از اسکله مروارید خارگ و همچنین مشکلات زیست محیطی خاص خود را در حوضچه ایجاد کرده بود.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و تلاش نیروهای عملیاتی پروژه پاک سازی حوضچه جزیره خارگ در کمتر از یک ماه به اتمام رسید که در نوع خود بی سابقه به شمار می رود.

شکیبی نسب یادآور شد: پاک سازی حوضچه ها و کانال های دسترسی بنادر استان بوشهر از اولویت های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که با انجام پایش های مستمر نسبت به شناسایی اولویت های محل اجرا پروژه پاک سازی اقدام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.