| کد خبر: 195066 |

154 پروژه نوسازی و بهسازی معابر روستایی در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

در هفته دولت 154 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 900 میلیون تومان در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی آسفالت و معابر روستایی در استان که از سال 97 آغاز شده به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در هفته دولت 154 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 900 میلیون تومان در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی آسفالت و معابر روستایی در استان که از سال 97 آغاز شده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، حمید حیدری در نشست خبری اظهار داشت: در هفته دولت 154 پروژه با اعتبار 21 میلیارد و 900 میلیون تومان در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی آسفالت و معابر روستایی در استان که از سال 97 آغاز شده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: این 154 پروژه به میزان 63 کیلومتر است که در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: در سطح ملی و از اعتبارات نفت و با تعامل با نمایندگان مجلس در دو حوزه دشتی و تنگستان و نیز جنوب استان (دیر، کنگان، جم و عسلویه) موافقت‌نامه 18 میلیارد تومانی برای اجرای عملیات 66 پروژه معابر روستایی انجام شده است که در هفته دولت عملیات اجرایی این تعداد آغاز می‌شود.

حیدری با بیان این‌که برای به‌نوسازی و به‌سازی معابر روستایی در  استان  هزار و 587 پروژه ابلاغ شده است گفت: از این تعداد 713 پروژه با اعتبار بالغ‌بر 39 میلیارد تومان به اتمام رسیده که طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی تعداد دو هزار و 500 واحد سهمیه استان بوشهر به‌صورت سالانه بوده است که عملیات اجرایی هزار و 85 واحد آن ابلاغ شده و در حال حاضر در مرحله فرآیند مقدماتی و معرفی به بانک‌های عامل است و پیش‌بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده این پرونده بسته و وارد فاز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: برای این طرح میزان تسهیلات افراد از 25 میلیون به 40 میلیون افزایش پیدا کرده است و اهالی روستا می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل تعیین شده نسبت به دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.

 حیدری با بیان این‌که 53 درصد واحدهای روستایی در استان بوشهر مقاوم‌سازی شده است گفت: این آمار از میانگین کشوری که 48 درصد است بالاتر است؛ هم‌چنین استان بوشهر جرو 6 استان برتر کشور در حوزه اجرا و مسائل فنی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از احداث دو هزار و 300 واحد مسکونی شهری در قالب «طرح اقدام ملی» خبر داد و گفت: از این تعداد عملیات اجرایی ساخت 250 واحد در هفته دولت آغاز می‌شود و بنا است طی پروژه‌ای دو ساله این واحدها به بهره‌برداری برسد و مابقی این واحدها به صورت مشارکتی و توسط گروه‌های ساخت احداث خواهد شد.

وی با بیان این‌که 95 درصد روستاهای استان دارای سند مالکیت هستند گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد صورت گرفته، هرچند که در برخی شهرستان‌ها این کار به کندی پیش می‌رود.

حیدری هم‌چنین خواستار توجه مردم به این طرح‌ها شد و گفت: از میان شهرستان‌های استان به ترتیب سه شهرستان دشتی، دشتستان و گناوه از طرح‌ها استقبال خوبی کردند و لازم است مردم دیگر شهرستان‌ها توجهی جدی به این طرح‌ها داشته باشند چراکه عدم توجه می‌تواند در مواقعی که حادثه ناگوار روی دهد، اتفاقات تلخی را به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.