| کد خبر: 170921 |

◄ اولویت مطالعات کاربردی هوشمندسازی بندر و توسعه گردشگری دریایی بوشهر

مطالعات کاربردی هوشمندسازی بندر بوشهر و توسعه گردشگری دریایی استان بوشهر در اولویت ارتباط با دانشگاه است.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر،  طی نشستی با رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر بر توسعه ارتباط موثر صنعت با دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده ضمن تقدیر از همکاری موثر دانشگاه خلیج فارس در بخش مطالعات و پژوهش، خواستار تعامل موثر و توسعه همکاری دانشگاه در بخش مطالعات کاربردی هوشمندسازی و گردشگری‌دریایی استان بوشهر شد.

وی ادامه داد: یکی از جنبه‌های اصلی و موثر در پروژه‌های توسعه هوشمندسازی در بنادر مطرح دنیا، حضور دانشگاه‌های معتبر آن مناطق است. ازاین‌رو با توجه به تعامل خوب انجام‌شده کارگروه هوشمندسازی دانشگاه به بندر معرفی شده است و به همین جهت بازدیدهایی به جهت آشنایی با فعالیت‌ها و زیرساخت‌های بنادر بوشهر برای اعضای کمیته دانشگاه انجام شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط‌زیست دریایی تمرکز بیش‌تری نیاز است در هوشمندسازی بر این دو مقوله لحاظ شود. همچنین، توقع ما از کارگروه تعریف‌شده در دانشگاه و هر دانشگاه معتبر دیگر این است که هم در تعریف پروژه‌ها و هم در انجام پروژه با اداره‌کل بنادرودریانوردی استان تعامل و همکاری تنگاتنگ داشته باشند. البته پروژه‌هایی که در بهبود عملکردی و کاهش مصرف انرژی در بنادر استان بوشهر موثرهستند در اولویت قرار دارند. ازاین‌رو نیاز است که تیم دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ با بخش عملیاتی بندر داشته باشد.

ارجمندزاده ادامه داد: یک از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری توسعه مطالعات کاربردی در زمینه توسعه گردشگری‌دریایی است به همین منظور نیاز است کارگروهی متشکل از دانشگاه و این اداره‌کل تشکیل گردد تا ضمن شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر به تعریف پروژه‌های کاربردی در این راستا اقدام نماید. خوشبختانه با حمایت سازمان بنادرودریانوردی می‌توان در این زمینه اجرای چنین پروژه‌هایی را تسهیل و تسریع نمود.

در ادامه این نشست مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر، ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبه دانشگاه در انجام این مهم، عنوان کرد: در تسریع مطالعات کاربردی و حرکت به سمت بندرهوشمند در هر زمینه آماده همکاری هستیم و افراد انتخاب‌شده در این کارگروه نیز ازنیروهای توانمند، باانگیزه و علاقمند به این موضوع هستند تا پروژه‌هایی را در بندر بوشهر تعریف و ارایه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه با همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر و با رویکرد مطالعات کاربردی و نه فقط پژوهشی در حال انجام پروژه‌هایی در سطح استان بوشهر می‌باشد. ازاین‌رو با توجه به نقش و اهمیت دریا در معیشت مردم استان بوشهر توجه و تمرکز بر روی مطالعات و پژوهش‌های دریا محور را از وظایف اصلی خود می‌داند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.