| کد خبر: 251377 |

نگاهی به راهکارهای محیط زیستی مپنا

رعایت استانداردهای بین‌المللی آلاینده‌های نیروگاهی در گروه مپنا

گروه مپنا در جهت به حداقل رساندن آلاینده‌ها و حرکت به سمت تولید انرژی پاک اقداماتی نظیر اجرای پروژه‌ های توسعه سیستم‌‌ های احتراق پیشرفته توربین‌ های گازی، افزایش راندمان توربین‌ های گاز‌، تبدیل واحدهای سیکل ساده به سیکل ترکیبی و توسعه مطالعات در حوزه پروژه‌ های استفاده از هیدروژن در ترکیب سوخت گاز و … را انجام داده است.

تین نیوز
گروه مپنا در راستای عمل به مسئولیت‌ های اجتماعی خود در حوزه های زیست محیطی طی سه دهه فعالیت صنعتی و به ویژه در راه‌ اندازی و بهره‌ برداری از نیروگاه‌ های تولید برق همواره متعهد به پروتکل‌ های مرتبط با کاهش آلاینده‌ها بوده است.

به گزارش تین نیوز، از عمده اقدامات موثر و رو به توسعه گروه مپنا توجه و به کارگیری روش‌ های نوین و تکنولوژی‌ های به‌ روز برای جلوگیری از تولید آلاینده‌ های سمی و عدم استفاده از سوخت‌ های مضر برای انسان و طبیعت همچون مازوت است. کما اینکه در هیچ‌ کدام از نیروگاه‌ های زیرمجموعه مپنا از سوخت‌ های سنگین مانند مازوت بر اساس دستور العمل‌ های سفت و سخت موجود در این گروه صنعتی استفاده نمی‌ شود.

در توضیح فنی‌ تر موضوع، توجه به راهکارهایی که مپنا در حوزه زیست محیطی به کار بسته می‌ تواند به شفافیت بیشتر این حوزه از فعالیت‌ ها کمک کند.

گروه مپنا در جهت به حداقل رساندن آلاینده‌ ها و حرکت به سمت تولید انرژی پاک اقداماتی نظیر اجرای پروژه‌ های توسعه سیستم‌ های احتراق پیشرفته توربین‌ های گازی، افزایش راندمان توربین‌ های گاز‌، تبدیل واحدهای سیکل ساده به سیکل ترکیبی و توسعه مطالعات در حوزه پروژه‌ های استفاده از هیدروژن در ترکیب سوخت گاز و … را انجام داده است.

در زمینه اجرای پروژه‌ های توسعه و ارتقای سیستم احتراق توربین گاز پیش مخلوط با آلاینده پایین، مپنا میزان آلایندگی توربین‌ های گازی را در سطح استانداردهای بین‌ المللی پایین نگه می‌ دارد. بنابراین تولید آلاینده‌ هایی نظیر CO و NOX که گازهایی سمی و مضر حاصل از توربین‌ های گازی هستند به پایین‌ترین حد ممکن می‌ رسند.

از سویی پروژه‌ های افزایش راندمان توربین‌ های گازی و اجرای پروژه‌ های سیکل ترکیبی در سطح کشور نیز هر دو به نوعی منجر به افزایش بهره‌ وری و کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش تولید آلاینده CO2 می‌ شود.

مپنا در حوزه حرکت به سمت استفاده از سوخت‌ های پاک و سبز نیز مطالعات گسترده‌ ای در زمینه استفاده از هیدروژن در ترکیب سوخت توربین‌ های گازی انجام داده و در پیشروی به سوی این تکنولوژی هم‌گام با دنیا قدم برمی‌ دارد. چراکه در نهایت تکنولوژی جهانی نیز متمایل به استفاده از سوخت‌ های پاک مثل هیدروژن به جای سوخت‌ های هیدروکربنی است.

همچنین گروه مپنا طی سال‌ های اخیر تولید انرژی‌ های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار داده است. مپنا دارای بزرگترین مزرعه‌ های بادی ایران و همچنین در حال توسعه مزرعه‌ های خورشیدی است.

حفظ محیط زیست و توجه به مفهوم چندوجهی نگهداری از آن در گروه مپنا یکی از مهمترین مسئولیت‌ های اجتماعی این بنگاه بزرگ اقتصادی محسوب میشود. بنابر همین دیدگاه، مپنا دستیابی به استانداردهای قابل توجه در حوزه حفظ محیط زیست را سرلوحه کار خود در تمامی شرکت‌ های زیرمجموعه قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.