| کد خبر: 256056 |

کاهش جرایم رانندگی در استان البرز

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد: توسعه سامانه های نظارتی و هوشمند سازی محورهای پرترافیک ارتباطی موجب کاهش چشمگیر تخلف ها و سوانح رانندگی در این استان شده است.

تین نیوز

علی شادفر به خبرنگاران گفت : اکنون ۳۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۳۵ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های استان البرز نصب و فعال است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز افزود: نصب این دوربین ها با هدف مدیریت سرعت، ارتقای ایمنی عبور و مرور، ایجاد انضباط ترافیکی، پیشگیری از مخاطرات و کاهش تصادفات رانندگی ناشی از سرعت غیرمجاز انجام شده است .

شادفر بیان کرد: بیشترین دوربین ها در محورهای شریانی و اصلی استان شامل آزادراه تهران- کرج- قزوین، کرج - ماهدشت، اشتهارد- بوئین زهرا، محور قدیم کرج -قزوین و محور کرج-چالوس نصب و فعال است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۸ دستگاه تردد شمار در تمام راه های استان البرز نصب شده و ترددها به صورت لحظه ای آمار گیری می شود.

این مسوول بیان کرد: دوربین های ثبت تخلف علاوه بر قابلیت ثبت سرعت لحظه ای، سرعت متوسط خودروهای عبوری را نیز با فرمول سرعت تقسیم بر مسافت محاسبه می کنند که بر همین اساس رانندگان ملزم به رعایت سرعت متوسط در طول مسیر هستند.
وی ادامه داد: همچنین در راستای بهره گیری از فناوری موجود برای مدیریت نوین جریان ترافیک، ۶ تابلوی پیام نمای متغییر(vms) نیز درحوزه استحفاظی راه های استان نصب شده است.
رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز تصریح کرد: هدف از نصب این تابلوها ارائه پیام های ترافیکی در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی ترافیک و اطلاع ‍رسانی از طریق پیام های کوتاه متنی به منظور مدیریت سفر و اطلاع از وضعیت ترافیک جاده ها است.
شادفر بیان کرد: از نمونه های اطلاعاتی که به طور عمده از طریق تابلوهای پیام نمای متغیر در اختیار رانندگان قرار می گیرد می توان به وضعیت تراکم ترافیکی در کریدورهای بزرگراهی، اطلاع رسانی شرایط جوی جاده ها و امثال آن اشاره کرد.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.