| کد خبر: 198896 |

معاونت خدمات شهری شهرداری کرج:

چاه‌های جذبی در گوهردشت و عظیمیه احداث می‌شود

معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه سیلابی شدن ۴۵ متری گلشهر به دلیل روانه شدن آب‌های سطحی گوهردشت و عظیمیه است،از احداث چاه های جذبی در این مناطق خبر داد.

تین نیوز

معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه سیلابی شدن ۴۵ متری گلشهر به دلیل روانه شدن آب‌های سطحی گوهردشت و عظیمیه است،از احداث چاه های جذبی در این مناطق خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زین العابدینی معاونت خدمات شهری شهرداری کرج  با بیان اینکه با این میزان بارندگی علاوه بر داشتن تجهیزات آبگرفتگی نیز اتفاق می‌افتد، گفت: رگبار اخیر، بارندگی نبود بلکه سیل بود، که اقداماتی خوبی  جهت جلوگیری از بروز آسیب جانی و خسارتی مالی انجام شد .

او با بیان اینکه ایراد کار مجموعه مدیریت شهری نیز، شاید دلیل آبگرفتگی‌ها باشد، افزود: بارندگی بیش از اندازه معمول بود، رگبار باران در ساعات اوج ترافیک اتفاق افتاد، سازمان هواشناسی هم از بارندگی خبر داده بود، اما میزان بارندگی را اعلام نکرده بود؛  که ظرف دو ساعت و نیم ۲۲ میلیمتر بارندگی در البرز داشتیم.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه این بارندگی در کرج کم‌سابقه بوده است، گفت: در نقاطی از شهر برای حفظ جان مردم محدودیت‌های ترافیکی لحاظ شد که البته در همه جای دنیا این موضوع عادی است.

زین العابدینی ۴۵ متری گلشهر را همراه با بیشترین میزان  آبگرفتگی‌ها برشمرد و افزود: کلیدر اصلی در این منطقه تعبیه شده است، سیلاب رجایی شهر، عظیمیه، محمود آباد و گوهردشت در ۴۵ متری گلشهر جمع آوری می‌شود. البته این روان آب هم کنترل شد و به کانال سیاجوب رفت. ۱۵۰ متر سیل بندی انجام شد و هیچ کس خسارت ندید.

او ضمن ابراز خوشحالی از بارش ها، گفت: پارسال به علت آلودگی هوا همه ماسک می‌زدند، امسال با توجه به بارندگی‌های انجام شده هوا آلوده نیست، همچنین بلافاصله پس از بارندگی‌ه نیز ا لایه روبی مجدد انجام شد.

زین العابدینی با بیان اینکه کانال سیاه جوب به صورت کامل لایه روبی شده است، افزود: جوب‌های سر ۴۵ متری گلشهر، پل هاشمی رفسنجانی و همه دریچه‌ها بازدید و تخلیه شدند.

او ادامه داد: وظیفه شهرداری لایه روبی است، اما مردم نیز نباید زباله‌های خود را در جوب بیاندازند، جای پلاستیک و زباله و مبل شکسته در جوب نیست!

زین العابدینی با اشاره به اینکه میزان بارندگی بسیار زیاد بود به حدی که کوی عظیمیه  در خارج از محدوده کرج را شست و شو داد، گفت: در منطقه کلاک بالا از دیروز تا کنون بیش از ۱۰۰ کامیون گل و لای جمع‌آوری شده است. خوشبختانه بارندگی سیل آسایی که پشت سر گذاشتیم هیچ خسارتی نداشت و در هیچ خانه‌ای نفوذ آب نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی البرز شنبه بارندگی شدیدی در پیش خواهیم داشت، افزود: ما آمادگی کامل داریم، اما مردم نیز باید با ما همکاری کنند، دلیل ندارد مردم در بارندگی به خیابان‌ها بیایند و به تشدید ترافیک کمک کنند. ماشین خدمات رسان آتش نشانی و آمبولانس در زمان ترافیک به سختی حرکت می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه ترافیک شدیدی که در رگبار و بارندگی قبلی اتفاق افتاد، به دلیل نقص فنی دو خودرو زیر پل بوده است، گفت: خداراشاکریم که در پی بارندگی‌ها و دو بحرانی که پشت سر گذاشتیم هیچ مشکلی پیش نیامد.

او در رابطه با مشکل ۴۵ متری گلشهر، گفت: طی برنامه ریزی بلند مدتی که طر نظر گرفته ایم مقررشد تا ضمن احداث چاه جذبی در مناطقی همچون گوهردشت، عظیمیه و محمود آباد اجازه روانه شدن سیلاب به سمت ۴۵ متری گلشهر را ندهیم. این برنامه بعد از عید اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.