| کد خبر ۲۶۵۱۴۲
کپی شد

فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان تا پاییز ۱۴۰۴ افتتاح می شود

شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان با اتخاذ روش های نوین مالی و تسریع در عملیات اجرایی، درصدد هستند فاز نخست خط ۲ مترو شامل سه ایستگاه زینبیه، عمان سامانی و شاهد را تا پاییز سال جاری به بهره برداری برسانند. این اقدامات با هدف ارتقای حمل ونقل عمومی و کاهش ترافیک شهری انجام می شود.

فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان تا پاییز ۱۴۰۴ افتتاح می شود
تین نیوز |

 

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی، در بازدید اعضای کمیسیون از پروژه خط ۲ متروی اصفهان تأکید کرد که شهرداری و شورا در پی تأمین منابع مالی پروژه هستند تا روند احداث دچار مشکل نشود. وی افزود: «اوراق مشارکت، دریافت وام های متعدد و در اختیار قرار دادن املاک جذاب برای پیمانکاران از جمله راهکارهای تأمین منابع مالی است.»

به گزارش تین نیوز، قربانی همچنین اعلام کرد که در پنج کیلومتر ابتدایی خط ۲، سه ایستگاه زینبیه، عمان سامانی و شاهد به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. روند ریل گذاری این ایستگاه ها به پایان رسیده و عملیات نازک کاری به صورت سه شیفته ادامه دارد. وی افزود که علی رغم پیچیدگی عملیات در عمق بیش از ۲۰ متر، پیشرفت خوبی حاصل شده و پیمانکاران همکاری مطلوبی دارند.

عضو دیگر کمیسیون، رسول میرباقری، با اشاره به اهمیت فاز نخست خط ۲ مترو گفت: «این خط با طول ۲۴.۷ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه، از محور شمال شرق اصفهان آغاز و تا خمینی شهر امتداد می یابد. حجم عملیات اجرایی در هر ایستگاه به تنهایی معادل یک پروژه عمرانی عظیم است و با بهره برداری فاز نخست، سه ایستگاه مهم زینبیه، عمان سامانی و شاهد در اختیار شهروندان قرار می گیرد.»

میرباقری افزود که با پیشرفت عملیات اجرایی و تأمین تجهیزات، تلاش می شود فاز نخست پروژه تا پاییز ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد. وی همچنین یادآور شد که حوزه حمل ونقل جزو اولویت های اصلی دوره ششم مدیریت شهری است و بیشترین بودجه به مترو، رینگ چهارم و توسعه حمل ونقل عمومی اختصاص یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • فقیهی نژاد پاسخ

    باسلام.وخسته نباشید به دست اندرکاران وریس و روئسای مترو.چرا روند مترو بطرف سه راه کهندژ وخمینی شهر اینقدر کند پیش میرود.که امیدمردم این منطقه تقریبان از ۱۰۰به ۴۰رسیده.خواهشن تامین بودجه کنید.تا پیمانکاران زودتر به طلبشون برسند که زودتر ساخت مترو سرعت بگیره...چونکه مترو قطعان مشکلات ومعضلات ترافیک رو به حداقل میرساند.سپاس ازشما.

  • نعمت‌الله پاسخ

    سلام وخسته نباشید خط مترو ازسمت حرم زینبیه به سمت پل تمدن شهرک سلامت پل اطشاران خواجه عمید هشت بهشت روکن الدوله پل غدیر سپهسالار گلستان شهدا شهید کشوری وترمینال کوصفه انجام بشه ممنون

  • شهروند پاسخ

    بیشترین حمل ونقل شهری مربوط به کارکنان دولت است که دراین مناطق کمتر حضور دارند .بنظر مدیریت شهری با هدف محرومیت زدایی و منطقه دوستی این خطوط را اجرا می کنند وکاری به مدیریت کلان شهری وحجم ترافیک انبوه سایر مناطق شهر اصفهان ندارند. دوم فرهنگ استفاده از مترو خاص است و بعید است مناطق مذکور اتوبوس ارزان را رها کنند وبه مترو هجوم بیاورند.

  • ناشناس پاسخ

    نقشه مترو اصفهان مانند درختی شده که شاخ وبرگ سمت شرق آن را کاملا قطع کرده اند .شرق اصفهان از جمله پر ترافیک ترین مناطق شهری است .اکثر ساکنان آن اداری هستند وبا توجه به کاهش عرض خیابان بدلیل BRT. ترافیک وآلودگی کشنده ای در آنجا حکمفرماست. مجموعه اداری شهر .بازار موبایل. مجتمع بیمارستانی صدوقی .شهرک سلامت و ساخت وسازهای بلند مسکونی. میدان میوه وتره بار.باغ رضوان .دانشگاه آزاد و.. عملا آلودگی و زندگی و آمد وشد در این مناطق را بسیار دشوار کرده است.