| کد خبر: 171687 |

◄ اصفهان در صدد اتصال چشمه‌های بار با خطوط آنتنی است

مدیرکل راه‌آهن اصفهان اقدامات راه‌آهن استان برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن اصفهان اقدامات راه‌آهن استان برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا سادات‌الحسینی گفت: در سال جدید سه چشمه جدید باری جدید داشته‌ایم که حجم بارگیری را حدود ۲۰ درصد افزایش داده است.

او افزود: اتصال مراکز صنعتی و چشمه‌های بار با احداث خطوط آنتنی از دیگر اهداف در راستای تحقق برنامه ششم توسعه است.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان تصریح کرد: یک خط آنتنی به طول هشت کیلومتر از ایستگاه فیروزه به شرکت بارآهن در سال 96متصل شد که به دلیل نزدیکی به محل اتصال فولاد مبارکه به صنایع شرق اصفهان، ۲۵۰ هزار تن بار را از جاده به روی ریل منتقل می‌کند.

سادات‌الحسینی ادامه داد: از دیگر راه‌های آنتنی در فولاد امیرکبیر کاشان قرار داشته و از ایستگاه گهر به طول پنج‌کیلومتر است. این خط بار فولاد مبارکه را به فولاد امیرکبیر کاشان منتقل می‌کند و انتقال از جاده به ریل آن ۳۰۰‌هزار تن خواهد بود.

او در ادامه گفت: این مسیر ریلی ۸۰‌درصد رشد فیزیکی داشته و به‌زودی و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. این خط به‌صورت مشارکتی ۵۰-۵۰ بین راه‌آهن و شرکت فولاد امیرکبیر است.

 این مقام مسئول  افزود: از دیگر خطوط فرعی خط پالایشگاه اصفهان به ایستگاه ورتن به طول ۸۰‌کیلومتر است که به‌صورت مشارکتی انجام خواهد شد و امکان انتقال دو میلیون تن با را فراهم می‌کند.

سادات‌الحسینی درباره اقدامات صورت گرفته در خصوص انتقال مسافر از جاده به ریل گفت: خط دوم زرین‌شهر (ذوب‌آهن - بافق یزد) به طول ۵۰۰ کیلومتر  در حال احداث است که ۳۰۰ کیلومتر آن در حوزه فعالیت اداره کل راه‌آهن اصفهان است  و دارای 75‌درصد پیشرفت فیزیکی است.

او در خصوص میزان مسافران ریلی در چهار ماه ابتدایی سال با اشاره به رشد میزان مسافران گفت: در خصوص جابه‌جایی مسافر در چهار ماه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در قبل جابه‌جایی مسافران ۳۶۰ هزار نفر بوده که رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. همه این موارد در بخش بهره‌برداری است که مدیران مناطق متولی آن هستند.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان ادامه داد: در بخش مسافر در سال ۹۶ قریب به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر از مبدا اصفهان به مقاصد مختلف جابه‌جا شدند. این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ شاهد رشد ۳۰‌درصدی بوده است.

سادات‌الحسینی افزود: در خصوص مسافران ترانزیتی و عبوری این عدد قابل‌توجه در ۲۳ تا ۲۴ رام قطار مسافری از محور کاشان در اصفهان است که از این محور قطارهای کرمان، یزد و هرمزگان عبور می‌کنند.

 او افزود: در همین خصوص در سال ۹۶ یک رام قطار اصفهان-زاهدان ایجاد که باعث انتقال مسافران از اصفهان به یزد و زاهدان در مسیر رفت و برگشت شد.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان بابت اقدامات صورت گرفته در حمل‌ونقل حومه‌‌ای ریلی گفت: اتصال فولادشهر به بهارستان و قطار حومه‌ای اصفهان به نجف‌آباد به طول ۳۰‌کیلومتر  از کارهای در دست اجرای راه‌آهن اصفهان است.

سادات‌الحسینی در خصوص  راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان گفت: ۲۰۰‌کیلومتر این خط در استان اصفهان است که فاینانس آن با یک شرکت چینی بوده و پیمانکار آن‌هم قرارگاه خاتم است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.