| کد خبر: 172002 |

◄ نقش رانندگان در پیگیری حقوق خود چیست؟

وقتی که می‌گوییم هدف‌مان این است که بی‌عدالتی را در پایانه بندرعباس ریشه‌کن کنیم؛ بی‌عدالتی را باید چگونه اندازه‌گیری کنیم و چگونه بگوییم ظرف 6 ماه بی‌عدالتی را از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؟

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی گفت: همه ما بارها این سوال را از خود پرسیده‌ایم که چرا حرکت‌های جمع مثل تشکیل تعاونی‌ها به نتیجه نمی‌رسد و معمولا پاسخ را ضعف مدیریت عنوان کرده و خیال خودمان را راحت می‌کنیم. 

به گزارش تین‌نیوز، آرش جلیلوند این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و پس از آن بیان کرد که تعداد زیادی از رانندگان از تداوم مشکلات خود خبر دادند.

این راننده خودمالک افزود: مدیر و افراد تیم، حقوق و وظایف متقابل دارند و نرسیدن به اهداف تقصیر همه است. 

جلیلوند با بیان‌ این‌که پیتر دراکر دانشمند آمریکایی می‌گوید: مشکل از هدف‌گذاری غلط شروع می‌شود، اظهار کرد: به بیان دانشمندان علم مدیریت اهداف باید SMART باشند.

او خاطرنشان کرد: هر یک از حروف کلمه SMART نشانگر یکی از خصوصیات هدف‌گذاری است و در شرایط ایده‌آل، اهداف یک شرکت، بخش یا واحد کاری باید به شرح زیر باشند:

- S مخفف Specific (مشخص): یک حوزهٔ مشخص را برای بهبود هدف قرار دهید.

- M مخفف Measurable (قابل اندازه‌گیری): پیشرفت را اندازه‌گیری کنید یا دست کم معیاری برای اندازه‌گیری آن مشخص کنید.

- A مخفف Assignable (قابل واگذاری): مشخص کنید چه کسی مسئول اجرای آن است.

- R مخفف Realistic (واقع‌گرایانه): ذکر کنید که با منابع موجود، چه نتیجه‌ای را می‌توان به طور واقع‌گرایانه‌ای انتظار داشت.

- T مخفف Time-related (زمان‌مند): مشخص کنید که اهداف در چه زمانی حاصل خواهند شد.

به گزارش تین‌نیوز، او گفت: برای مثال وقتی که می‌گوییم هدف‌مان این است که بی‌عدالتی را در پایانه بار بندرعباس ریشه‌کن کنیم؛ بی‌عدالتی را باید چگونه اندازه‌گیری کنیم و چگونه بگوییم ظرف 6 ماه بی‌عدالتی را از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم؟

جلیلوند افزود: به‌طور قطع بدون این معیارها مدتی دور خودمان می‌چرخیم و آخر خسته و افسرده می‌شویم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 3 0

    سلام.
    در حالت عادی یک کشور فقط توسط نیروهای نظامی و امنیتی چه داخل کشور و چه حراست از مرزهاکنترل میشود.
    اما در حالت فوق العاده و درزمان جنگ شدید همه ملت وظیفه دارند که به کمک نیروهای نظامی و امنیتی بیایند و از کانال فرماندهی کل وارد عمل شوند.
    این نشان دهنده این موضوع است در همه حال مسئولیت به عهده نیروهای رسمی است و ملت فقط میتوانند کمک کنند.
    وقتی نیروهای رسمی به تاثیرگذاری ملت برای رفع فساد اهمیت نمیدهند
    چه بایدکرد؟
    وقتی مسئولین نمیخواهند درعمل و واقعیت امر از دلسوزان استفاده کنند.چه بایدکرد؟
    فکر کنم مشکل از ما نیست.
    مشکل کار جای دیگر است!

  • خدادادبکرانی 2 0

    سلام ممنون از مهندس جلیلوند
    این مساله مسئولیت نیروی امنیتی ودولتی را می طلبد وافراد فقط می توانند کمک حال نیروی امنیتی باشند
    ولی وقتی کم کاری از طرف نیرو ها بوجود بیایید مردم وجامعه دچار نوعی ضعف وانزوا می شود واعتماد کلی از بین می رود.