| کد خبر: 265822 |

۳۴ کیلومتر به شبکه بزرگراهی استان اردبیل اضافه شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال با تامین اعتبارات لازم ۳۴ کیلومتر از راه اصلی اردبیل –سرچم تعریض و به شبکه بزرگراهی استان اضافه شد.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال با تامین اعتبارات لازم ۳۴ کیلومتر از راه اصلی اردبیل –سرچم تعریض و به شبکه بزرگراهی استان اضافه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محبوب حیدری با اشاره به عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم افزود : طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که بهسازی ۱۴۴ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته و از این میزان هم بهسازی و تعریض ۳۴ کیلومتر به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم در هفت قطعه ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده و تامین آن از محل های مختلف مورد پیگیری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: امسال بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ملی و بانکی برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش بر این است منابع مورد نیاز از محل های مختلف برای تکمیل این طرح تامین شود.

حیدری همچنین گفت: امسال بهسازی جاده سربند - پارس آباد به طول ۲۰ کیلومتر هم در دست اجراست که این بخش هم تا پایان سال بهره برداری شده و مسیر به روی خودروها گشوده می شود.

وی درباره تامین اعتبار لازم برای بهسازی جاده سربند - مشگین شهر هم گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ بانک ملت به این طرح مصوب شده که از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی پرداخت می شود.

 از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.