| کد خبر: 265333 |

برخورداری 27 درصدی استان اردبیل از بزرگراه

هم اکنون برخورداری استان از بزرگراه ۲۷ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه های در دست احداث ۳۰ هزار میلیارد تومان می باشد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: جهت تکمیل پروژه های در حال احداث بزرگراهی استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محبوب حیدری با اعلام این مطلب اظهار کرد: با مطالعات انجام یافته ۸۱۴ کیلومتر نیاز استان اردبیل به بزرگراه می باشد که ۲۹۹ کیلومتر در مراحل تکمیل مطالعات جهت احداث بزرگراه قرار دارد.

وی گفت: ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در سنوات گذشته احداث و تکمیل شده و مردم عزیز تردد و استفاده می نمایند و در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر احداث بزرگراه در سطح استان اردبیل اجرا می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: هم اکنون برخورداری استان از بزرگراه ۲۷ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل پروژه های در دست احداث ۳۰ هزار میلیارد تومان می باشد.

حیدری به نقش زیر ساخت حمل و نقل و توسعه شبکه بزرگراهی در توسعه سایر شاخص های اقتصادی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان و توسعه مضاعف پس از ایجاد مناطق آزاد، نیازمند ارتقای راه های مواصلاتی جهت فراهم نمودن شرایط مطلوب و ایمن برای انتقال کالا به خارج از استان (کشور آذربایجان و سایر استانها) می باشد.

وی تاکید کرد: با ردیف دار شدن راه های شریانی استان از منابع بودجه ای ، دولت تخصیص اعتبارات را متقبل شده و در حقیقت سعی بر سرعت دادن به پروژه های زیربنایی و اساسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۵۷۷ کیلومتر راه های مواصلاتی در این استان اعم از پارس آباد به مشگین شهر، سه راهی صحرا – گرمی – بیله سوار، اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب مجوز بهره مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارند.

حیدری گفت: تکمیل این پروژه ها با اولویت در حال انجام است و راه هایی که نزدیکی شهرها و در مسیر پرترافیک قرار دارند در اولویت توسعه و تکمیل قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.