| کد خبر: 256808 |

پیشرفت فیزیکی راه آهن میانه- اردبیل به بیش از ۸۸ درصد رسید

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را ۸۸ درصد اعلام کرد و گفت: کل زیرسازی محور برای انجام ریل گذاری تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.

تین نیوز

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را ۸۸ درصد اعلام کرد و گفت: کل زیرسازی محور برای انجام ریل گذاری تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ تکمیل می شود.

علی کاظمی سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره مشخصات فنی و وضعیت زیرسازی این پروژه ریلی توضیح داد: محور راه آهن میانه _ اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر شامل ۱۲ قطعه اجرایی است که از سال ۸۴ عملیات اجرایی آن شروع شده است.

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل ظرفیت جابه جایی مسافر این خط ریلی در سال اول بهره برداری را ۶۰۰ هزار نفر اعلام کردو گفت: در سال بیستم این ظرفیت به ۱.۵ میلیون نفر می رسد.

کاظمی خاطر نشان کرد: ظرفیت جابه جایی بار راه آهن میانه- اردبیل نیز در سال اول بهره برداری ۲.۵ میلیون تن و در سال بیستم بهره برداری ۴ میلیون تن برآورد شده است.

وی سرعت قطار مسافری این مسیر ریلی را ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت قطار باری را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل درباره نحوه تامین اعتبار این پروژه نیز توضیح داد: تا کنون از ظرفیت ماده ۵۶ و مشارکت بانک ها و همچنین اعتبارات دولتی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل این پروژه و تامین اعتبار استفاده شده است.

وی به ابنیه فنی مهم این محور اشاره کرد و گفت: راه آهن میانه- اردبیل دارای ۶۲ دستگاه تونل به طول حدود ۲۴ هزار متر است که در مجموع حدود ۲۳ هزار و ۷۹۴ متر حفاری انجام شده است.

کاظمی میزان لاینینگ تونل ها را حدود ۲۲ هزار و ۵۳۳ متر اعلام کرد وافزود: مجموعاً در کل محور حدود ۱۲۳ متر حفاری تونل و ۱۳۸۴ متر لاینینگ باقی مانده است.

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل طول پل های بزرگ دره ای این پروژه ریلی را ۴.۳کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۹۴ درصد این پل ها تکمیل شده است.

وی حجم کل عملیات خاکی را حدود ۳۶ میلیون متر مکعب دانست و افزود: این عملیات خاکی شامل ۲۹ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۷ میلیون متر مکعب خاکریزی است که پیشرفت خاکریزی به  ۸۹درصد و پیشرفت خاکبرداری به ۹۸ درصد رسیده است.

کاظمی گفت: پیشرفت فیزیکی زیرسازی محور نیز ۹۴ درصد شده است.

ریل گذاری ۱۲۵ کیلومتر از راه آهن میانه- اردبیل 

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل در ادامه به وضعیت روسازی این محور پرداخت و گفت: تاکنون حدود ۱۲۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شده و تأمین ریل و تراورس و ادوات نیز به صورت مستمر در دست پیگیری و اقدام است.

کاظمی افزود: همچنین ۲۶۶ هزار مترمکعب بالاست تولید و تامین شده که متراژ کل بالاست ریزی پوش اول حدود ۱۲۸ کیلومتر و پوش دوم ۸۱ کیلومتر است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی بخش روسازی محور را ۶۵.۲ درصد اعلام کرد.

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل خاطر نشان کرد: در محور فوق ۸  ایستگاه شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی مسافری به نام های سبز و اردبیل و ۳ ایستگاه مسافری درجه ۲ به نام های فیروزآباد و گنجگاه و مهماندوست و ۳ ایستگاه بین راهی پیش بینی شده است.

وی افزود: از میان ایستگاه های فوق، ایستگاه تشکیلاتی اردبیل با پیشرفت ۶۷.۷ درصدی و ایستگاه های درجه ۲ فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال اجرا هستند و به این ترتیب بخش ساختمان ایستگاه ها تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کاظمی تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی کل محور با احتساب عملیات روسازی و ساختمان ایستگاه ها به حدود ۸۸.۲۳ درصد رسیده است.

سرپرست مجری راه آهن میانه- اردبیل هزینه انجام شده برای این مسیر را ۴۰ هزار و ۷۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارزش به روز شده آن حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: مقرر شده است مطابق برنامه زمان بندی در صورت تخصیص اعتبار به موقع و مناسب، کل زیرسازی محور برای انجام ریل گذاری تا پایان شهریور سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    کشور کانادا برای ۲۰۰دلار از ایرانی بگیر نقشه میکشه بعد کشور ایران اگر مدیر لایق داشته باش درخطوط ریلی سرمایه گداری چند ده ملیارد دلار در سوخت صرفه جوی میکنیم حالا فرق مدیر دو کشور ایران وکانادا رابیاییم بررسی کنیم

  • سینا مهدوی 3 0

    وقتی همزمان 20 30 تا پروژه رو شروع میکنن همین میشه که راه آهنی که باید یک ساله یا نهایتا دو ساله آماده بشه 20 سال طول میکشه هنوز 20 30 تا قبلی رو تکمیل نکردن دنبال شروع پروژه دیگه هم هستند راه آهنی توی همین کشور داریم که هنوز اففتاح نشده ریل هاش زنگ زدن