| کد خبر: 246965 |

۵۳۰ میلیارد ریال برای اجرای باند دوم اردبیل- سرچم اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۳۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی باند دوم اردبیل- سرچم (راه ارتباطی اردبیل با مرکز کشور) به طول ۹۰ کیلومتر از طریق فاینانس بانک صادرات اختصاص داده شد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۳۰ میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی باند دوم اردبیل- سرچم (راه ارتباطی اردبیل با مرکز کشور) به طول ۹۰ کیلومتر از طریق فاینانس بانک صادرات اختصاص داده شد.

 به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بانک صادرات قدم اول در پرداخت تسهیلات را برداشته و با تخصیص این مبلغ جهش تازه ای در عملیات اجرایی باند دوم اردبیل-سرچم ایجاد می شود و شاهد فعال تر شدن کارگاه های باند دوم اردبیل-سرچم خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین از تهاتر نفتی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای پرداخت مطالبات و کارکرد موسسه راهبران پیمانکار قطعه هفت اردبیل – سرچم به مبلغ سه هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: با انجام تهاتر مذکور قطعه هفت این مسیر هم شتاب بیشتری گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل و بهره برداری از بخش هایی از این مسیر باشیم.

حیدری افزود: باند دوم اردبیل- سرچم در هفت قطعه قابل اجرا است که قطعه یک آن به اتمام رسیده و قطعات دوم، سوم و چهارم هم از طریق فاینانس بانک صادرات اجرا می شود.

وی اظهار کرد: قطعه پنج و شش این مسیر در دست مطالعه قرار گرفته و قطعه هفت هم از طریق تهاتر نفت اجرا می شود که برآورد شده برای تکمیل تمام قطعات در مجموع ۲۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

حیدری ادامه داد: تاکنون برای اجرای باند دوم محور ارتباطی اردبیل- سرچم ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال هزینه شده و کل مطالبات پیمانکاران هم یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال اعلام شده است.

 استان اردبیل یکی از معدود استان های کشور است که از طریق بزرگراه به مرکز کشور متصل نیست. از همین رو تعریض و توسعه محور اردبیل- سرچم در دستور کار قرار کرده که این پروژه در قطعات مختلف اجرا می شود.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر و برف گیر به نام های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسالم در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.