| کد خبر: 201934 |

افزایش چشمگیر تصادفات درون شهری در اردبیل

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از افزایش چشمگیر تصادفات درون شهری در استان اردبیل خبر داد.

تین نیوز

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از افزایش چشمگیر تصادفات درون شهری در استان اردبیل خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، یوسف خدادادی چهارشنبه  27 آذر در جلسه بررسی کاهش تصادفات در اردبیل اظهار کرد: در هشت ماهه امسال تصادفات جاده‌ای استان اردبیل نیز با سه درصد افزایش وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد و ضرورت دارد فکری به حال کاهش و تعدیل آمار کشته‌های تصادفات درون شهری و برون شهری کنیم.

وی ضرورت ارتقای فرهنگ صحیح رانندگی و اطلاع‌رسانی به موقع را در رعایت موازین احتیاط یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید همه مردم اصول و قواعد رانندگی صحیح و ایمن را یاد گرفته و بر همین اساس در جاده‌های برون شهری و داخل شهر تردد کنند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: ایمن‌سازی جاده‌ها و توسعه بزرگراه نیز یکی از عوامل و عناصر کاهش تصادفات جاده‌ای است که مسئولان امر باید به این امر اهتمام داشته باشند تا آمار تلفات به حداقل برسد.

خدادادی میانگین بزرگراه‌های استان را در قیاس با سایر استان‌ها پائین اعلام کرد و گفت: در شمال استان اردبیل بیشترین تصادفات به وقع می‌پیوندد که ضرورت دارد نسبت به دوبانده کردن این محور مواصلاتی پرتردد اقدام فوری و جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در کنار نصب و توسعه دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌های استان ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و رفع خطر احتمالی تصادفات در این مسیرها مورد توجه است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خواست؛ 25 نقطه حادثه‌خیز و 39 نقطه پرتردد را به نقطه‌ ایمن برساند تا کمترین بار ترافیکی و تصادفات در این مسیرها اتفاق بیفتد.

خدادادی بیان کرد: در چند سال اخیر بیش از 80 نقطه حادثه‌خیز در استان اردبیل ایمن‌سازی و رفع عیب شده و همچنان انتظار می‌رود تلاشگران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تعریض و تعمیر جاده‌های مواصلاتی، خط کشی و نصب تابلوها و علایم هشداردهنده و تامین روشنایی مسیرها اهتمامی جدی داشته باشند.

وی گفت: احداث مجتمع‌های بین راهی نیز یکی از راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای است که در مسیرهای مختلف رانندگان در این مجتمع‌ها با توقف و استراحت کوتاه مدت می‌توانند با آرامش بیشتری رانندگی کنند.

به گزارش ایسنا، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از شهرداری‌های استان خواست، تا در صدور مجوز احداث مجموعه‌های تجاری و خدماتی نسبت به تامین پارکینگ از سوی سرمایه‌گذاران اقدام کرده و در این زمینه از قصور و کوتاهی اجتناب کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.