| کد خبر: 195506 |

هوشمندسازی جاده‌های اردبیل از اولویت‌های راهداری است

هم‌اکنون ۶۴ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و دو سامانه توزین در حال حرکت در محورهای استان فعال است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، گفت: هوشمندسازی جاده‌های این استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی رحمتی در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزود: هم‌اکنون ۶۴ سامانه تردد شمار، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و دو سامانه توزین در حال حرکت در محورهای استان فعال است.

وی با بیان این‌که اردبیل یکی از استان‌های پیش‌رو در هوشمندسازی جاده‌ها در کشور است، اظهار داشت: امسال تاکنون برای ارتقای ایمنی جاده‌ها ۵۷۳ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان با رنگ سرد و گرم تجدید خط‌کشی شده و تا پایان سال نیز حدود دو هزار کیلومتر دیگر تجدید خط‌کشی خواهد شد.

او اجرای روکش آسفالت و لکه‌گیری محورها، تهیه و نصب هزار و ۹۹۰ عدد تابلوهای الزامی راه‌ها، نصب هزار و ۲۶۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها، تهیه و نصب ۶ هزار و ۸۰۰ بازتاب چشم گربه‌ای، اصلاح چهار هزار و ۶۰۰ مترطول شیب شیروانی راه‌ها و ۷۸۵ کیلومتر تسطیح حریم راه را از جمله دیگر اقدامات راهداری برای ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری ذکر کرد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت هشت میلیون و ۸۲۰ هزار تخلف به علت عدم رعایت فاصله طولی در پنج ماه امسال در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

رحمتی با اشاره به این‌که بیش‌ترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در جاده اردبیل-آستارا با یک‌میلیون و ۸۱ هزار تخلف ثبت شده، بیان کرد: هم‌چنین در این مدت بیش از ۸۳۵ هزار سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که بیشترین آن با ۷۸ هزار مورد در محور آستارا - اردبیل و در محدوده گردنه حیران بوده است.

وی گفت: در پنج ماه امسال بیش از سه میلیون و ۱۵۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان توسط ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور ثبت شده است.

او افزود: در این مدت بیش‌ترین تخلفات سرعت غیرمجاز به ترتیب در جاده‌های اردبیل- مشگین شهر با ۱۸۹ هزار مورد و بران- سه راهی سربند در محور پارس‌آباد با ۱۵۶ هزار مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به حضور شبانه‌روزی گشت‌های تلفیقی پلیس‌راه و راهداری در جاده‌های استان اظهار داشت: امیدواریم با تعامل تمامی دستگاه‌های مرتبط و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم و مسافران شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در دور سوم سفرهای تابستانی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.