| کد خبر ۳۰۴۹۴۰
کپی شد

◄ اختصاص ۹ همت برای تکمیل پروژه راه‌ آهن اردبیل

در جریان سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشور به استان اردبیل، از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های حمل ونقل ریلی این استان خبر داد.

اختصاص ۹ همت برای تکمیل پروژه راه‌ آهن اردبیل
تین نیوز |

در جریان سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشور به استان اردبیل، از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های حمل ونقل ریلی این استان خبر داد.

پیمانکاران راه آهن اردبیل کوتاهی نکنند

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، در جریان سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشور به استان اردبیل، از اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت های حمل ونقل ریلی این استان خبر داد.

پزشکیان با تأکید بر اهمیت رفع مشکلات حمل ونقل منطقه، گفت: با بهره برداری از این مسیر، دسترسی به اردبیل تسهیل شده و زمینه رشد اقتصادی و گردشگری استان فراهم خواهد شد.

همچنین مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی در حال انجام است تا پروژه های توسعه خطوط ریلی به سمت پارس آباد و سایر نقاط استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

این اقدام بخشی از برنامه های دولت برای تقویت زیرساخت های حمل ونقل و توسعه متوازن مناطق محروم کشور عنوان شده است.

نیاز ۱۲ هزار میلیاردی راه آهن اردبیل برای بهره برداری تا پایان سال

 صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست رئیس جمهور با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان اردبیل با تقدیر از برنامه های عدالت محور یک سال گذشته دولت چهاردهم در حوزه های مختلف گفت: برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل، ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

وی گفت: تاکنون ۱۳ هزار میلیارد ریال از مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال وعده داده شده توسط رئیس جمهور تخصیص یافته و در صورت پرداخت باقی مانده، پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین در دیدار مجمع نمایندگان با رئیس جمهور، قول مساعد برای توسعه زیرساخت های شمال غرب کشور داده شد و در صورت تأمین منابع مالی، پروژه راه آهن تا پارس آباد ادامه خواهد یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • مهدی پاسخ

    استان اردبیل با توزیع جمعیتی کم تراکم و کم و‌ همچنین صنایع محدود چقدر تقاضای بار و‌مسافر داشته که خط کشیدن رو توجیه پذیر کرده؟

    • معین

      خود استان اردبیل کلی جاذبه تفریحی داره برای گردش .. دوم از منطقه بیله سوار کلی ترانزیت ریلی میشه داشت شما یکم جغرافیا بخون و ایران رو سفر کن تا برای هرچیزی بهانه نیاری

    • بهزاد

      خداییش با چه منطقی این حرفو میزنی شما؟ شانس آوردیم رئیس جمهوری چیزی نشدی وگرنه میگفتی استان اردبیل مردمش غذا هم لازم ندارن چه برسه به اتصال خط ریلی😂

    • امیری

      شما قلدرا چی از جون مردم آذربایجان میخاید چرا فقط میخاید همه چی دست مردم فارس باشه؟ مگه مملکت مال شماست.استان اردبیل و مناطق آذربایجان انقد پیشرفت خواهند کرد تا جونت دربیاد بسوز حالا

    • ناشناس

      استان اردبیل سالانه بیش از شش میلیون گردشگر داره.
      هرچند راه آهن باوجود بار توجیه اقتصادی داره منتها درنزدیکی ایستگاه مرکزی راه آهن اردبیل،کارخانه بزرگ آهن اسفنجی درحال احداثه

    • نورالدین

      این نظرشما ازکوته فکریتان نشات میگیرداستان اردبیل باجاذبه های گردشگریبهترین منطقه برای سرمایه گذاری ازجمله دربحث ریلی قابلیتهای فوق العادهای دارد وقتی که سالانه بیش از۱۰میلیون نفرازنقاط مختلف کشوروخارج ازکشوربه استان اردبیل سفرمیکنندبایستی دراین منطقه سرمایه گذاری کردونبایدتنگ نظری کرد بامیدخدااردبیل درآینده ای نزدیک به مرگزگردشگری کشورتبدیل خواهدشدو باعث رونق بیش ازحدمنطقه ازجمله استانهای همجوارنیزخواهدشد

    • ناشناس

      استان اردبیل بدلیل هم مرز با آذربایجان بایستی توسعه ریلی داشته باشه درضمن مسافران زیادی درسال از تهران وسایر شهرها به اردبیل میروند وحتما باید توسعه صادرات کالا درنظر گرفته شود.

    • ناشناس

      اردبیل نبود ایران هم نبود. چون باعث اتحاد اقوام ویکپارچگی کشور شد صفویان اردبیلی بودند.

  • ناصریان پاسخ

    رییس جمهور حرفهایی می‌زند که هماهنگی ندارد . از سویی از طولانی شدن مدت اجرای پروژه‌های عمرانی گلایه میکند و از طرفی قبل از تکمیل طرح‌های ناتمام وعده احداث راه‌آهن اردبیل به پارس آباد داده میشود که بسیار پرهزینه و بسیار کم فایده خواهد بود. نگاه کنید به
    mehrnews.com/xZ8hS

  • ناشناس پاسخ

    در خبر فوق احتمالا ۹ هزار میلیارد ریال مدنظر بوده نه ۹ همت.

    ۹ همت بسیار بیشتر از نیاز پروژه است.

  • ناشناس پاسخ

    هر چه قدر پول شارژ بشه وقتی مسولی مفت خور ودزدی تو کار باشه بی ثمر است

  • ناشناس پاسخ

    باز فکر نکنم ۱۴ ساله وضیعت همبنه

  • هادی پاسخ

    در پاسخ به مهدی...
    یعنی به نظر شما جمعیت یک میلیون و پانصد هزار نفری استان اردبیل باید تا همیشه از نعمت خطوط ریلی محروم باشند
    یکم فکر کن بعدا حرافی بفرما...

    • ناشناس

      اردبیل با جمعیت بالای ۷۰۰هزارنفری واستانی با ۲ میلیون جمعیت باید توسعه پیدا کند.

  • ناشناس پاسخ

    بشنو وباور نکن....

    پزشکیان هیچچی بلد نیست.
    بهش رای دادیم پشیمونیم.

  • بهناز پاسخ

    راه آهن خیلی خوب، ارزان ،قشنگ و امنه
    عاشق سرعین و شورابیل اردبیلم به شبکه ریلی وصل بشه عالیه مشتری زیادی از جانب تورهای گردشگری داره

  • عرفان نعمتی پاسخ

    از اول هم سپردن ساخت چنین مسیر ریلی مهمی به بخش دولتی کار اشتباهی بود.
    امیدوارم ساخت فاز اردبیل - مغان این مسیر ریلی به بخش خصوصی واگذار بشه تا هم فساد مالی به حداقل برسه و هم به جای ۳۰ سال، نهایتا ۳ سال طول بکشه.

  • ناشناس پاسخ

    با افتتاح این طرح ریلی علاوه بر اردبیل شهرستان میانه هم به آذربايجان متصل می شود.