| کد خبر: 263151 |

صندوق توسعه صنایع دریایی از طراحان شناور حمایت می‌ کند

­مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از آمادگی کامل این صندوق برای حمایت همه جانبه از شرکت های طراحی و مهندسی شناور خبر داد.

تین نیوز

­مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از آمادگی کامل این صندوق برای حمایت همه جانبه از شرکت های طراحی و مهندسی شناور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمد ساعد محمودی در نشست بررسی ظرفیت مهندسی و طراحی شناور کشور در آزمایشگاه ملی شهدای خلیج فارس، گفت: در سال های گذشته طراحی شناورهای مورد نیاز کشور به شرکت های خارجی سپرده می شد، درصورتی که این توان در کشور کاملاً مهیا بود و با اندکی همکاری می شد این طراحی ها در داخل کشور انجام داد.

وی افزود: صندوق توسعه صنایع دریایی، همه تلاش خود را برای انجام طراحی و مهندسی شناورهای جدید به کار خواهد بست و آمادگی حمایت همه جانبه از شرکت های طراحی و مهندسی شناور را دارد.

نشست بررسی ظرفیت مهندسی و طراحی شناور کشور با حضور ذینفعان دریایی از جمله سازندگان و طراحان شناورها، مالکان کشتی و خطوط کشتیرانی، شرکت های دانش بنیان دریایی، نمایندگان وزارت نفت، مؤسسه رده بندی و اساتید دانشگاه های مرتبط، با محوریت صندوق توسعه صنایع دریایی برگزار شد.

این نشست در ادامه جلساتی بود که با توجه به جایگاه صندوق توسعه صنایع دریایی در اقتصاد دریا و اهمیت مهندسی و طراحی شناور در صنایع دریایی، توسط این صندوق و با فراخوان و دعوت از فعالان مرتبط دریایی، در گذشته برگزار شده بود.

در این جلسه نظر با جمع بندی پیشنهادات مطرح شده درخصوص وجود پایه های نرم افزاری، سخت افزاری، مغزافزاری و نیز سازمان افزاری در این حوزه، ضرورت تقویت دانش و مهارت در بخش های طراحی و مهندسی، تأمین مواد و تجهیزات و نیز ساخت و تولید در کنار ارتقاء استانداردها و الزامات نظارتی مرتبط و تطبیق هرچه بیشتر با نیازمندی کارفرمایان مورد بررسی قرارگرفت و مقرر شد تا با همکاری نمایندگان نهادهای مرتبط ظرفیت سنجی و ارزیابی لازم انجام پذیرد.

در ادامه حاضران در نشست، از آزمایشگاه ملی دریایی شهدای خلیج فارس و حوضچه تست شناور این آزمایشگاه بازدید کردند. این آزمایشگاه، بزرگ ترین آزمایشگاه تست شناور ایران و غرب آسیا بوده که با دارای حوضچه تست ۴۰۰ متری به عمق ۴.۵ متر بوده و انواع تست های دینامیک و استاتیک شناور در آن انجام می پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.