بازدید سایت : ۵۷۱۳۷

بهره برداری طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بهمن قشم

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بندر بهمن با ارزش روز بالغ بر ۷.۷۰۰ میلیارد ریال، هم زمان با روزهای هفته دولت در جزیره به بهره برداری می رسد.

بهره برداری طرح توسعه بندر و لایروبی حوضچه بهمن قشم
تین نیوز

سیدمحمد قدسی هشتم شهریورماه با اشاره به این مطلب که توسعه بنادر، راهبردی در توسعه اقتصاد دریامحور موثر است، گفت: بر همین اساس یک پست اسکله ۱۰ هزار تنی و یک پست اسکله پنج هزار تنی به طول ۳۶۰ متر در بندر بهمن احداث شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قدسی همچنین از لایروبی حوضچه بهمن خبر داد و افزود: این اقدام به منظور بهره برداری بهتر از فضای حوضچه با حجمی معادل ۱.۱ میلیون متر مکعب، در عمقی با کمینه ۷.۵ و بیشینه ۹.۲ متر در دهانه ورودی و فضای داخلی حوضچه به انجام رسیده است.

به گفته قدسی، امروزه بالغ بر ۹۰ درصد از تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام می شود و ارزانی و حجم بالای تبادل کالا در این حوزه باعث شده حمل و نقل دریایی و راه های آبی و به تبع آن بندرها از توجه ویژه ای برخوردار باشند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با توجه به رویکرد دریاپایه دولت و از طرفی صادرات محور بودن کالاهای تولیدی در قشم، بندرها برای جزیره، دروازه ای رو به تجارت جهانی خواهند بود و سعی ما افزایش این ظرفیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.