| کد خبر: 256169 |

از سوی کارشناسان پیشنهاد شد:

◄ بازنگری سریع در حلقه های مشورتی هوانوردی در سطح وزارتخانه

شماری از کارشناسان هوانوردی معتقدند شایسته است هر چه زودتر حلقه های مشورتی هوانوردی در سطح مقام عالی وزارت بازنگری شود.

تین نیوز

شماری از کارشناسان هوانوردی معتقدند شایسته است هر چه زودتر حلقه های مشورتی هوانوردی در سطح مقام عالی وزارت بازنگری شود.

به گزارش تین نیوز ،  خلیل الله معمارزاده ( محمد معمار ) پیشنهاد داد هر چه زودتر حلقه های مشورتی هوانوردی در سطح مقام عالی وزارت بازنگری شود و از افراد توانمند و خبره در این موقعیت خطیر بهره گرفته شود.

وی در توضیح این پیشنهاد خود در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: دنیای صنعت هوانوردی و فضای کسب و کار در شرایط پیش رو بسیار متفاوت از گذشته حتی نزدیک یک سال قبل است. 

معمار زاده گفت: توسعه پرشتاب تحول دیجیتال، هوش مصنوعی ، علوم داده ای و شرایط درهم تنیده اطلاعاتی و ارتباطی مسلط تحریم ها، باعث شده دیگر استراتژی های رایزنی کلاسیک سیاسی و تکیه بر روش های امنیتی یا نظامی به تنهایی پاسخگوی نیازهای صنعت هوانوردی ایران در مواجهه با واقعیت های جدید سیاسی اش نباشد.

بیشتر بخوانید:

او افزود: مادامی که هویت ما به وجود سطحی از تنش های بین المللی با قدرت های بزرگ صنعت هوانوردی دنیا گره خورده، طبیعی است با حمله پیشرفته ترین نظام های نوین تحریمی در شکل های مختلف از همه طرف مواجه باشیم.

وی تاکید کرد: مدیریت این تحریم ها نیز به واسطه ذات تخصصی خود،  نیازمند پاسخ های هم جنس تخصصی واکنشی یا پیش دستانه مقتضی در سناریوهای مختلف با استراتژی های متنوع است که یک مرکز تخصصی و متمرکز پدافندی را جهت بهره گیری از راهکارهای هوشمندانه و مهندسی می طلبد.

این کارشناس هوانوردی ادامه داد: طبیعی است افتادن ایران در تله خودزنی دور و تسلسلی افزایش قدرت سخت نظامی از اهداف اصلی این راهبرد نرم کشورهای تحریم کننده در اعمال این محدودیت ها باشد.

او  گفت: این شرایط پیچیده تحریمی به همراه موضع گیری اخیر داخلی مثل ثبت Offshoring ایرلاین یا هواپیما،  آزاد سازی ها، ساماندهی متمرکز بازار ملی توزیع بلیت هواپیما به صورت LDS در نبود GDS های بین المللی، اذعان و اقرار سازمان هواپیمایی کشوری درباره عدم امکان و توانمندی مدیریت ملی بازار پویای صنعت هوانوردی، عدم شناسایی نسل جایگزین و استعدادهای جدید و جوان توانمند با ذهنیت هوانوردی مدرن و هوشمند (ایرلاین هوشمند - فرودگاه هوشمند) در جایگاه های مدیریتی صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی کشور، توقف بدون ضابطه پروازهای بین المللی یکی از شرکت های هواپیمایی و ... بیش از پیش نشان می دهد که شایسته است هر چه زودتر حلقه های مشورتی هوانوردی در سطح مقام عالی وزارت بازنگری شده و پیشنهاد می شود از افراد توانمند و خبره در این موقعیت خطیر بهره گرفته شود قبل از آنکه باز فرصت های گذار چون ابر از دست بروند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.