| کد خبر: 252981 |

شرکت های هواپیمایی؛ «مدیریت فنی» یا «مدیریت ناوگان» ؟

در نظر بگیرید، اگر ما رویکرد «مدیریت نقص فنی» را در ناوگان هوایی داشته باشیم وارد چه چرخه معیوب ، ناکارآمد و پرهزینه ای می شویم ؟

تین نیوز

وقتی بخش نظامی ماموریتش را «مدیریت تهدیدها» در نظر بگیرد، ضرورت فلسفه وجودیش ایجاب می کند کشور دارای دشمن یا دشمنانی باشد و اساس منفعت سازمانی اش بر وجود سطح بهینه ای از تعارض و تنش در کشور شکل می گیرد و اگر هم این دشمن وجود خارجی نداشته باشد یا آن را ایجاد نموده یا دشمنی را فرضی در نظر می گیرد تا با رویکرد مدیریت تهدیدها ماهیت وجودی خود را به اثبات برساند.

حال در نظر بگیرید اگر این موضوع براساس «مدیریت قدرت» شکل بگیرد، ابعاد و مولفه های عزت نفس ملی تا چه میزان متکثر می شوند و صرفا قدرت از مجرای اقتدار به دست نمی آید و تا چه حد هزینه های پیدا و پنهان اداره یک کشور در داخل و محیط بین المللی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:

حال این موضوع را در شرکت های هواپیمایی در نظر بگیرید، اگر ما رویکرد «مدیریت نقص فنی» را در ناوگان هوایی داشته باشیم وارد چه چرخه معیوب ، ناکارآمد و پرهزینه ای می شویم ؟ 

به همین دلیل است دنیا در بخش فنی شرکت های هواپیمایی در پارادایمی جدید به این نتیجه رسیده است که به جای مدیریت خرابی ها، «مدیریت سلامتی» ناوگان هوایی را به عنوان یک دارایی ارگانیک در بنیان های نگرشی مدنظر قرار دهد.

* خلیل الله معمار زاده (محمد معمار) کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی خلیل الله معمارزاده

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.