| کد خبر: 250380 |

◄ استقبال از تاکید مهرداد بذرپاش بر ایجاد مکانیزم های تشویقی برای بخش ریلی

وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش در مراسم بهره برداری از سومین مرحله ناوگان جدید ریلی سخنانی بیان کرد که با استقبال فعالان بخش حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش (29 آذر ماه) در مراسم بهره برداری از سومین مرحله ناوگان جدید ریلی سخنانی بیان کرد که با استقبال فعالان بخش حمل و نقل ریلی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز ، یکی از کارشناسان حمل و نقل ریلی در شبکه های اجتماعی در مورد اظهارات مهرداد بذرپاش گفت: در صحبت های وزیر جدید راه و شهرسازی چند نکته مهم وجود دارد؛ اول این که پس از مدت ها تشکر، قدردانی و ارج گذاری به زحمات و تلاش های کارکنان خدوم راه آهن و بخش خصوصی مشاهده شد، چیزی که در اقدامات تبلیغی و نمایشی مدیرعامل راه آهن هیچ وقت به چشم نیامد و این توجه و نکته سنجی وزیر جای تشکر دارد.

این کارشناس افزود: نکته دوم؛ تاکید وزیر بر ایجاد مکانیزم های تشویقی برای بخش ریلی است که بخش اعظم خدمات آن توسط شرکت های خصوصی ارائه می گردد و این امر نشان دهنده شناسایی نقطه ضعف مدیرعامل فعلی راه آهن در ارتباط و تعامل با شرکت های خصوصی توسط وزیر است.

او تاکید کرد: نکته مهم بعدی یادآوری این نکته بود که واگن هایی که تحت عنوان واگن جدید به شبکه ریلی وارد شده اند در حقیقت واگن های غیرفعالی است که طی سال های گذشته از چرخه استفاده خارج شده اند، جایی که اشاره نمودند: ما در یک دهه گذشته در حوزه واگن مسافری از ۲۰۰۰ واگن به ۱۱۰۰ واگن فعال در شبکه رسیده ایم و شاهد انباشتی از عقب ماندگی ها هستیم که باید جبران شود.

قابل ذکر است، مهرداد بذرپاش در مراسم بهره برداری از سومین مرحله ناوگان جدید ریلی گفته بود که «برگزاری این مراسم با دو هدف انجام شده، یکی اینکه خداقوت بگوییم به مدیران این مجموعه و تلاش گران در بخش های مختلف و همکارانی که به صورت مستقیم یا پیمانکاری و کارگری فعالیت می کنند. این نشانگذاری در هفته ها با هدف پاسداشت است، با هدف ذکر نام و مجاهدت هایی که انجام دادند. پرسنل خدوم شرکت راه آهن در نزد مردم ایران دارای احترامند که در اثر سال ها کار و مجاهدت شبانه روزی به دست آمده است».

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی هدف دوم را یادآوری سهم تاثیر این مجموعه و صنعت به طور خاص در پیشرفت کشور دانسته و عنوان کرده بود: جهت گیری اصلی این وزارتخانه در دوره جدید، پیشران پیشرفت کشور بوده است و نمی توان درباره یک کشور پیشرفته صحبت کرد اما نظام حمل ونقلی آن را ندید. مطالعه دلایل پیشرفت کشورها نشان می دهد که نمی توان صنعت حمل و نقل نامناسب باشد و آن کشور پیشرفته شود. در صنعت حمل ونقل هم صنعت ریلی اصلی ترین روش پیشرفت است. زیرا به دلیل مخاطرات و هزینه های سوخت، حمل ونقل جاده ای نمی توان جایگزین ریلی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از جهت گیری های اصلی ما این است که مکانیزم های تشویقی برای بخش ریلی فراهم کنیم، گفته بود: این کار هم با دستور اداری صورت نمی گیرد. سیاست گذار باید این بخش را چنان جذاب کند که صاحبان کالا و خدمات به سمت ریل بیایند و درآن صورت سرمایه گذاری به این سمت روان می شود، زیرا منابع دولتی پاسخگوی این میزان سرمایه گذاری نیست.

بذرپاش افزوده بود البته ما در یک دهه گذشته در حوزه واگن مسافری از ۲۰۰۰ واگن به ۱۱۰۰ واگن فعال در شبکه رسیده ایم و شاهد انباشتی از عقب ماندگی ها هستیم که باید جبران شود. صنعت ریلی ما در صدر پیشران است و جهت گیری ما ارتقا برای انگیزه پیدا کردن بخش خصوصی و عمومی است، کما اینکه باور داریم سهم ۱۰ درصدی ما از حمل بار ریلی باید به ۳۰ درصد افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر چیزی منطبق با عدالت عملی شد درست است و الا به سخنرانی نمی باشد .

    • ناشناس 0 0

      قطعاعمل به منطق و عدالت با سخنرانی و سخندانی نیست. اما هر عمل درست و منطقی ، اول باید درست فهمیده شود تا در عمل هم امیدوار باشیم، و سپس کنترل کنیم درست انجام شود.

  • کوروش 0 0

    یا "مکانیزم تشویقی " یک جمله بسازید ( ۲ نمره )