| کد خبر: 246287 |

بهره‌برداری از باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد تا پایان ماه جاری/ باند فرودگاه مشهد مشکلی ندارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد که در یک سال گذشته با 600 میلیارد تومان بازسازی شد تا پایان ماه جاری بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد که در یک سال گذشته با 600 میلیارد تومان بازسازی شد تا پایان ماه جاری بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛  نشست خبری دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی امروز در محل سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت ارائه اقدامات یک ساله دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل هوایی برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: شرکت فرودگاه ها مسئولیت 53 فرودگاه فعال را برعهده دارد و همچنین چند فرودگاه محدود غیرفعال را نیز مدیریت می کند.

حمیدرضا سیدی ادامه داد: در بهار امسال نسبت به بهار پارسال اعزام و پذیرش مسافر 39 درصد و حمل بار هوایی 45 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: فرودگاه های کشور ظرفیت انجام پروازهای بیشتری را دارد، در حال حاضر 160 تا 170 فروند هواپیمای عملیاتی داریم اما برنامه ریزی کرده ایم فرودگاه ها از نظر باند پروازی، پارکینگ هواپیما و ترمینال، به ظرفیت 550 فروند هواپیما برسد.

وی اضافه کرد: در حوزه ناوبری هوایی 120 دستگاه کمک ناوبری در سطح کشور در بلندترین ارتفاعات با رادارها و دستگاه های کمک ناوبری در حال خدمات دهی است.

سیدی افزود: روزانه به 1400 پرواز خدمات می دهیم که شامل پروازهای داخلی، پروازهای با مبدأ داخل به خارج از کشور، پروازهای با مبدأ خارج از کشور به داخل و پروازهای عبوری است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: امسال 1500 میلیارد پروژه عمرانی در سطح فرودگاه ها در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی افزود: باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد که با هزینه 600 میلیارد تومان در یک سال گذشته بازسازی شد در مرحله خط کشی، اجرای روشنایی و اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی است و تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید.

 باند فرودگاه مشهد مشکلی ندارد

سیدی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، اظهار کرد: فرودگاه مشهد نیازمند اصلاحاتی است در موضوع  ترکیدن لاستیک هواپیماها در این فرودگاه، از سیستم قضایی خواهش کردیم تا زمانی که کار کارشناسی دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری به پایان نرسیده است، به این ماجرا ورود نکنند.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در تهیه گزارش سازمان هواپیمایی همه ضوابط و مقررات داخلی و بین المللی مدنظر قرار گرفته شده و به همه توصیه های این گزارش در فرودگاه مشهد عمل خواهد شد.

وی با تاکید بر این که فرودگاه مشهد هیچ مشکلی دارد، اضافه کرد: این صحیح نیست که با انتشار برخی اخبار غیردقیق آرامش مردم را بر هم بزنیم، پس از انتشار خبر ترکیدن لاستیک هواپیما در فرودگاه مشهد، ورود مسافر به هتل های مشهد 30 تا 40 درصد کاهش یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.