| کد خبر: 240338 |

◄ هواپیماهایی که چشم کاربران شبکه های اجتماعی را گرفت

تصاویر ماهواره ای زیر که تعداد زیادی از هواپیما را کنار هم و در فرودگاه مهرآباد نشان می دهد، توجه فعالان بخش حمل و نقل هوایی را به خود جلب کرده است.

تین نیوز

تصاویر ماهواره ای زیر که تعداد زیادی از هواپیما را کنار هم و در فرودگاه مهرآباد نشان می دهد، توجه فعالان بخش حمل و نقل هوایی را به خود جلب کرده است.

به گزارش تین نیوز، فرضیه هایی که در این مورد مطرح شده، متفاوت است اما یکی از محتمل ترین آنها، از کار افتادگی این هواپیماها و استفاده از قطعات آنها برای هواپیماهای فعال در بخش هوانوردی کشور است.

این در حالی است حمید آذرمند، پژوهشگر اقتصادی و معاون سابق سازمان ملی بهره‌ وری ایران، دی ماه امسال به دنیای اقتصاد گفت:  در بخش حمل‌ و نقل هوایی، مشکل بزرگ فرسودگی ناوگان هوایی است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت نیمی از هواپیماهای کشور بحرانی است

وی افزود: اگر تعداد فرودگاه‌ های ایران را با متوسط تعداد فرودگاه‌ های کشورهای دیگر حتی کشورهای توسعه‌ یافته مقایسه کنید، متوجه می‌ شوید به لحاظ تعداد فرودگاه فاصله زیادی با آنها نداریم اما از نظر تعداد پرواز و در واقع به لحاظ میزان جابجایی بار و مسافر این فاصله با کشورهای دیگر بسیار زیاد است.

به گزارش تین نیوز، آذرمند اظهار کرد: بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، در سال ۱۳۹۲، در کل کشور ۵۴ فرودگاه در مقابل ۲۵۴ هواپیمای فعال وجود داشت. در بریتانیا هم تعداد فرودگاه‌ها ۵۴ عدد است ولی در مقابل آن، بیش از ۱۲۰۰ هواپیما فعالیت می‌کنند. علاوه بر کمیت، کیفیت خدمات حمل و نقل ماهم مطلوب نیست. مجمع جهانی اقتصاد در این زمینه شاخصی را منتشر می‌کند که بر اساس آن رتبه ایران در سال ۲۰۱۳ از نظر کیفیت زیرساخت‌ های حمل و نقل هوایی در جهان ۱۲۱ بود.

‌وی تاکید کرد: طی سه دهه گذشته با توجه به اینکه سهم بالایی از ناوگان حمل‌ و نقل هوایی ما را هواپیماهای بوئینگ تشکیل می‌ داد لذا تحریم‌ های اقتصادی کشور صادر‌کننده، ما را در توسعه و نوسازی هواپیماها دچار مشکلاتی کرد. ولی در همان سال‌ ها، ما برای سایر برندهای هواپیما به آن شدت محدودیت نداشتیم.

هواپیما

هواپیما.jpg1

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خب بزرگوار آمریکا وشرکاء برخلاف پیمان شیکاگو عهدشکنی کردند تقصیر ماهست؟ ایران از سال1327عضو این پیمان هست ولی اونها بدعهدی کردند ومسائل سیاسی رو وارد هوانوردی کردند خب اونهاباید پاسخگو باشند نه ما