| کد خبر: 246112 |

مرور وعده ها؛

◄ سر رسید وعده بهره‌ برداری از فاز نخست مسیر ریلی زاهدان - خاش

اواسط مرداد ماه امسال بود که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از بهره برداری فاز نخست مسیر ریلی زاهدان - خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

تین نیوز

اواسط مرداد ماه امسال بود که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از بهره برداری فاز نخست مسیر ریلی زاهدان - خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز خیرالله خادمی در خصوص آخرین وضعیت راه آهن چابهار- زاهدان گفت: این پروژه با تاکید وزیر راه و شهرسازی در دو فاز انجام شده و در حال انجام است.

او افزود: فاز نخست اتصال چابهار به شبکه ریلی است که با این کار بخش عمده مشکلات موجود حل خواهد شد. پیشرفت فیزیکی این بخش از پروژه به طول ۶۳۰ کیلومتر ۶۰ درصد است و با دستور رئیس جمهوری از صندوق توسعه ملی کار سرعت گرفته است. با این حال برای اتمام این پروژه به حدود ۲۰۰ میلیون دلار دیگر سرمایه نیاز است. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر (مسیر ریلی چابهار-زاهدان در فاز اول) ریل گذاری شده و آماده بهره برداری است که هفته دولت مسیر ریلی زاهدان به خاش آماده افتتاح است. 

معاون وزیر راه و شهرسازیعنوان کرد: زیرسازی فاز اول این پروژه به طول ۶۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد رو به اتمام است. همچنین از زاهدان به بیرجند یک قطعه بین زاهدان به طول ۷۰ کیلومتر با منابع اعتباری محدود آغاز شده است. قطعه ای نیز از بیرجند به طول ۴۰ کیلومتر به بالا را شروع کردیم. یک قطعه نیز از ۵۰ کیلومتر به بالا از یونسی آغاز شده است. این شرایط به دلیل تقاضای استان ها برای آغازاین پروژه ریلی بوده است. 

خادمی گفت: ادامه این مسیر از زاهدان به یونسی در فاز دوم از مسیرهای سرخس، بیرجند و یونسی حدود ۹۰۰ کیلومتر است و چهار قطعه آن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی آن در حدود ۱۰ درصد است. و این بخش در مرحله دوم است که با تکمیل این فاز کریدور شمال-جنوب تکمیل می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.