| کد خبر: 241162 |

◄ بهره برداری از ۴۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی

با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، امروز ۲۵ اسفند ماه، ۴۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و توسعه یافته به ارزش ۱۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

تین نیوز

با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، امروز ۲۵ اسفند ماه، ۴۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و توسعه یافته به ارزش ۱۳۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز، این تعداد ناوگان شامل ۴۲۳ دستگاه واگن باری نو، ۸ دستگاه لکوموتیو نو، ۴ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، ۴ رام ریل باس نو و ۳۱ دستگاه واگن مسافری بازسازی شده متعلق به شرکت های بخش خصوصی ریلی بوده است.

سید میعاد صالحی در آئین الحاق ۴۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی به شبکه راه آهن کشور با بیان اینکه توانسته‌ ایم رکوردهای جدیدی از ارتقا و بالندگی صنعت ریلی بر جا بگذاریم گفت: دولت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به صنعت ریلی کمک کرد و در سه ماهه پایانی امسال ۴۷۰ دستگاه واگن باری، مسافری و لوکوموتیو به شبکه ریلی اضافه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ارزش این ۴۷۰ دستگاه ناوگان را ۱,۳۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۲ معادل ۷.۵ میلیارد دلار برای توسعه صنعت ریلی اختصاص داده شود اما کل پرداختی از این محل تاکنون کمتر از صد میلیون دلار بوده که در برابر ۷.۵ میلیارد دلار رقم ناچیزی است.

مدیرعامل راه آهن افزود: ۵ ماه قبل که وارد راه آهن شدم تعداد لکوموتیوهای فعال ۸۲ دستگاه بود که این رقم کاهشی بود و قبل از آن ماهی ۵ لکوموتیو از دست می‌دادیم اما در ۵ ماه اخیر این رقم متوقف شد و امروز به ۱۰۲ دستگاه افزایش یافته است.

معاون وزیر راه با فعال عنوان کردن تولیدکنندگان داخلی واگن‌های باری که به ۹ شرکت می‌رسد، یادآور شد: باید برای افزایش تولیدات داخلی واگن مسافری و لوکوموتیو حمایت‌هایی صورت گیرد.

صالحی به تفاهم نامه‌ های امضا شده شرکت راه آهن با کشورهای منطقه و همسایگان اظهار کرد: نتایج این تفاهم نامه‌ها دستیابی به رکورد ترانزیت یک میلیون و ۸۵۰ تن بار ریلی است.

وی تاکید کرد: همین میزان نیز صادرات ریلی داشته‌ ایم و مجموع صادرات، واردات و ترانزیت ریلی در سال ۱۴۰۰ به حدود چهار میلیون تن رسید که رکورد صد ساله را شکست.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شده در سفرهای نوروزی پیش رو هیچ گونه افزایش قیمت بلیت نداشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.