| کد خبر: 241014 |

مرور وعده‌ های مسئولان:

◄ تشکیل شرکت مشترک ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه-بصره به کجا رسید؟

روز گذشته خبر حضور مدیرعامل راه آهن در کشور عراق و پیگیری موضوع احداث خط ریلی شلمچه- بصره رسانه ای شد، این در حالی است که بیش از 2 ماه پیش وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به عراق از امضای توافق ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه بصره و تشکیل شرکت مشترک ایران و عراق ظرف 2 ماه برای آغاز اتصال خط آهن شلمچه-بصره خبر داد.

تین نیوز

روز گذشته خبر حضور مدیرعامل راه آهن در کشور عراق  و پیگیری موضوع احداث خط ریلی شلمچه- بصره  رسانه ای شد، این در حالی است که بیش از 2 ماه پیش وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به عراق  از امضای توافق ایران و عراق برای اتصال خط آهن شلمچه بصره و تشکیل شرکت مشترک ایران و عراق ظرف 2 ماه برای آغاز اتصال خط آهن شلمچه-بصره خبر داد.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی هفتم آذر ماه در گفت و گو با رسانه ملی از مذاکرات خود با وزیر حمل و نقل عراق در خصوص امضای توافقنامه خبر داد و در مورد اهمیت این توافق بین دو کشور، گفت: تقریباً ۲۰ سال است با عراق برای اجرایی شدن موضوع راه‌ آهن شلمچه- بصره مذاکرات متعددی داشتیم و حتی تفاهم‌ های بسیار زیادی و در ادوار مختلف شد که هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب نرسید.

رستم قاسمی در ادامه با اشاره به این که با وزیر حمل و نقل، نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق ملاقات داشت، افزود: با مذاکراتی که انجام گرفت، این توافقنامه حدود ۲ ساعت پیش امضا شد.

قاسمی ادامه داد: طلسم سال‌ ها تفاهم نامه و مذاکره شکسته شد و این توافقنامه دارای، زمان‌ بندی مشخصی است و یکی از بندهای آن این است که طی یک ماه آینده عملا عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

تشکیل شرکت مشترک ایران و عراق برای آغاز اتصال خط آهن شلمچه-بصره در ۲ ماه آتی

وی خاطرنشان کرد: توافق کلی به این شیوه است که شرکت راه‌ آهن جمهوری اسلامی و شرکت راه آهن عراق به طور مشترک این پروژه را اجرا می‌کنند و ظرف ۲ ماه شرکت مشترک تشکیل خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: منتظر تشکیل شرکت مشترک در ۲ ماه آینده نشدیم و توافق کردیم که ظرف یک ماه آینده عملاً در کنار پل مستقر شویم و عملیات اجرایی مطالعات و اجرای این طرح را شروع کنیم که این عملا یک اتفاق بزرگ بین دو کشور ایران و عراق برای تبادل تجاری، باری و مسافری است که برای دو کشور حائز اهمیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این اتصال برای عراق هم بسیار مفید و اساسی است !!! ولی سیاسی کاری نمی گذارد این امکان را درست ببینند !!!!