| کد خبر: 239676 |

◄ سختگیری در صدور مجوز برای ایرلاین ها/ ۱۳۲ فروند هواپیمای زمین‌ گیر داریم

درخواست امهال اقساط خرید هواپیماها به صندوق توسعه ملی را داده‌ ایم، بخشی از اقساط پرداخت شده و بخش اعظم آن باقی مانده است. به طور کلی ۱۳۲ فروند هواپیمای زمین‌ گیر داریم.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره هواپیماهای زمین‌ گیر گفت: شرکت‌ های دانش‌ بنیان و مراکز تفریحی از ما خواسته‌ اند بدنه هواپیماهای زمین‌ گیر را در اختیار آنها قرار دهیم؛ کمیته‌ ای برای این منظور تشکیل شده و هواپیماهای زمین‌ گیر را به آنها واگذار می‌ کنیم.

به گزارش تین نیوز، محمد محمدی بخش این مطلب را آذر ماه امسال بیان کرد و درباره هواپیماهای برجامی نیز گفت: این هواپیماها به صورت نو وارد کشور شده‌ اما سازندگان اروپایی تعهدات خود را در پشتیبانی هواپیماهای برجامی و ارائه قطعات انجام نداده‌ اند.

وی افزود: در حال تنظیم لایحه شکایت از سازندگان اروپایی هستیم. پنج تا 6 فروند از هواپیماهای ATR در حال چک هستند و این زمین‌ گیری به معنای از رده خارج شدن آنها نیست.

محمدی‌ بخش افزود: درخواست امهال اقساط خرید هواپیماها به صندوق توسعه ملی را داده‌ ایم، بخشی از اقساط پرداخت شده و بخش اعظم آن باقی مانده است. به طور کلی ۱۳۲ فروند هواپیمای زمین‌ گیر داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره زیان‌ ده بودن ایرلاین‌ ها گفت: ما با این موضوع مخالفیم و با زیان‌ ده بودن ایرلاین‌ ها موافق نیستم اما مدل‌ های اقتصادی آنها باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: با مدل‌ های اقتصادی موجود، هیچ ایرلاین جدیدی را نمی‌ پذیریم و مجوز جدیدی صادر نخواهیم کرد اما اگر ایرلاینی هواپیمای ملکی داشت، مدل اقتصادی مناسب طراحی کرد و کفایت سرمایه مناسب داشت، شامل اولین فاکتورهای صدور مجوز خواهد شد.

محمدی‌ بخش درباره نوسازی ناوگان هواپیمایی گفت: در مذاکرات برجام همچنان دنبال نوسازی هواپیما هستیم، قراردادهای قبلی پابرجاست و اگر خبر جدیدی داده شود، وارد مذاکرات می‌ شویم.  به گفته وی در حال حاضر هم به صورت هفتگی هواپیمای جدید وارد کشور می‌شود. همچنین محدودیت‌ هایی برای سن هواپیما و تجهیزات جدید اعمال کرده‌ ایم تا هواپیماهای با مدل قدیمی وارد ناوگان هوایی کشور نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فیروز 0 0

    سلام
    واقعا تا الان سخت گیری شده هر کسی یه ملخ خریده اسمش را گذاشته ایرلاین
    واقعا این مطلب درسته که نوشتید