| کد خبر: 239675 |

◄ واردات کامیون بدون اسقاط ناوگان فرسوده، تعادل عرضه و تقاضا را از بین می برد

ورود ناوگان باری بدون اسقاط تعادل عرضه و تقاضا را بیش از پیش برهم زده و با توسعه روزافزون ناوگان ریلی در آینده نه چندان دور، مشکلات این صنف را دوچندان خواهد کرد.

تین نیوز

یکی از رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا  معتقد است: ورود ناوگان باری بدون اسقاط تعادل عرضه و تقاضا را بیش از پیش برهم زده و با توسعه روزافزون ناوگان ریلی در آینده نه چندان دور، مشکلات این صنف را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با توجه به اعتراض متقاضیان طرح نوسازی ناوگان در خیابان پاستور که روز چهارم بهمن برگزار شد، گفت: اعتراض زمانی ضرورت دارد که از طرق قانونی به حقوق قانونی خود نتوان رسید(که همان هم منوط به تحلیل درست هزینه-منفعت چنین اقدامی دارد) نه اینکه برحسب یک اشتباه فردی و یا طمع و یا اغفال عده ای دلال اقدام به برهم زدن نظم عمومی و فشار اجتماعی برای رسیدن به منافع شخصی صورت گیرد.

وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: از آنجایی که این طرح با نام نوسازی ناوگان در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفت، درخواست عدم اسقاط و یا اسقاط با نرخ مصوب دولتی (که طبق ماده ۳۱ قانون مدنی در صلاحیت دولت نیست) مغایر با ماهیت این طرح بوده و جای هیچ گونه دفاعی را باقی نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

نرخ پایه سیستمی کرایه حمل کالا با تن کیلومتر منطبق نیست

این راننده کامیوندار ادامه داد: سردمداران این خواسته غالبا شرکت‌ هایی هستند که اصلا فاقد ناوگان فرسوده بوده و به تعداد بالا ناوگان وارد یا ثبت سفارش کرده اند و به خیال اینکه با خرید ناوگان اسقاطی ارزان قیمت می توان به سود کلان رسید، امروز پایشان در گل مانده و با سوء استفاده از ساده لوحی معدود اشخاصی که سرمایه خود را به آنها سپرده اند، قصد عملیاتی کردن اهداف خود را دارند.

او عنوان کرد: قطعاً در این بین هستند افرادی که به امید به روز کردن ناوگان خود، کامیون خود را فروخته و سرمایه خود را به چنین شرکت هایی داده اند و اکنون هم انتظار بیجا از حاکمیت و نمایندگان صنفی خود را دارند، در صورتی که باید از طریق قانونی شرکت های مذکور را الزام به انجام تعهد نمایند. (گرچه به واسطه آگاه نبودن نسبت به امور حقوقی، اغلب افراد تعهداتی را امضا کرده اند که عملا حق شکایت ندارند !!)

خیرمند افزود: در هر صورت خواسته غیرقانونی این افراد  موجب اضرار تمام کامیونداران و رانندگان فعال فعلی خواهد بود، چرا که ورود ناوگان بدون اسقاط تعادل عرضه و تقاضا را بیش از پیش برهم زده و با توسعه روزافزون ناوگان ریلی در آینده نه چندان دور، مشکلات این صنف را دوچندان خواهد کرد.

این راننده کامیوندار عنوان کرد: امروز بهروری ناوگان ما تقریباً 1.3 استاندارد است، با اضافه شدن بی ضابطه ناوگان اروپایی بدون خروج ناوگان فرسوده، این معادله مستعد رسیدن به 1.4 هم خواهد بود و آنگاه خود همین معرتضان هم در تأمین هزینه ها درمانده خواهند شد و در این میان صرفاً نفع اصلی را وارد کننده و دلال برده و زیانش گریبان رانندگان را خواهد گرفت.

خیرمند تاکید کرد: همچنین از متولیان این امر در سازمان راهداری درخواست می شود به جای دامن زدن به کور شدن این کلاف هزار پیچ، با تصمیمات خلق الساعه مشکلات این صنف را افزایش ندهند  و یک بار حداقل به دستورالعمل های ابلاغی خود به نفع رانندگان پایبند باشند.

وی گفت: سازمان راهداری می تواند از محل درآمد ۵٪ افزایش عوارض جابجایی که به همین منظور مجوز آن را گرفته است تسهیلات کم بهره به دارندگان واقعی ناوگان فرسوده (نه ایجاد رانت برای شرکت های حمل و نقلی که عموماً فاقد ناوگان هستند) اعطا نماید و با تعیین یک محدوده زمانی برای آن تعداد از دارندگان ناوگان فرسوده که توانایی پرداخت تسهیلات و تأمین ناوگان به روز را دارند، الزام به نوسازی را تکلیف نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی شاکری 2 0

    سلام
    واردات کامیون به عرضه وتقاضا لطمه میزنه مونتاژ ماشین چینی بی کیفیت لطمه نمیزنه دیگه اونم بدون خروج ناوگان فرسوده

  • کوروش 2 0

    دوستان کامیون دار از بابت توسعه ناوگان ریلی نگران نباشند. چنین چیزی رخ نخواهد داد و چنین رقیبی به عرصه نخواهد آمد.

  • ناشناس 0 0

    سلام اگه واقعا راست میگن،خوب کامیون وارداتی رافقط به فردی که فرسوده سواره وواقعا نیاز داره بفروشن

    نه اینکه افتاده دست دلال و بورسی و اینجور بازارشون داغ شده

    این طرح پارسال تصویب شد براتنظیم قیمت بازار ،درحالی که پارسال تاالان قیمت کامیون بیش از ۲برابرشده

  • حسین اکبری 0 0

    اینجانب ۵ نفر هستیم پول ندارم اسقاط بخرم ۱ سال بیکارم لطف اسقاط را بخشیده کنید لطف ببخشید لطف لطف لطف