| کد خبر: 225048 |

مشکل حقوقی پروژه پایانه شرق تهران رفع شد؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مشکل حقوقی پروژه پایانه شرق تهران رفع و طرح از سر گرفته شده است، با این وجود ترک فعل مدیران دوره قبلی مدیریت شهری در تکمیل و راه اندازی پایانه شرق را از دستگاه های نظارتی پیگیری خواهیم کرد

تین نیوز

جلال بهرامی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از پایانه مسافربری شرق با بیان اینکه تا شش ماه آینده فاز نخست آن افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: فاز دوم شامل بخشی از ساختمان ها ساخته شده می شود و در فاز سوم هیچ ساختمانی ساخته نشده که البته ارتباطی به ترمینال ندارد و اماکن خدماتی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، بهرامی با بیان اینکه پایانه مشکل حقوقی داشت که منجر به پیشرفت فیزیکی منفی شده بود، افزود: لازم است پیمانکار قبلی تعیین تکلیف می شد و مشاور جدید می گرفتیم تا طرح به روز شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دشوارترین کار تجهیز کارگاه است که باید انجام می شد و این امر را دنبال کردیم، خاطرنشان کرد: ترک فعل مدیران دوره پنجم مدیریت شهری را از دستگاه نظارتی پیگیری می کنیم.

بهرامی با بیان اینکه جابه جایی مسافران تا شش ماه آینده در این پایانه انجام خواهد شد، تاکید کرد: جابه جایی در پایانه قدیم به حداقل خواهد رسید.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه بازدید از پایانه جدید شرق با بیان اینکه این پایانه قرار بود پیش از این در اختیار شهروندان قرار بگیرد، تصریح کرد: متأسفانه در طول پنج یا شش سال گذشته و به عبارتی از سال ۹۶ که این پایانه با امکانات محدود قابل بهره برداری بود، طرح هایی همچون انبارداری، فروشگاهی و فضای گردشگری برایش در نظر گرفته شد و تنها موردی که پیش بینی نشد، پایانه ای برای مسافران شمال کشور بود.

وی با بیان اینکه قرار بود سال قبل پایانه آماده شود که به تأخیر افتاد، اضافه کرد: امسال اعتباراتی پیش بینی و پیگیری های خوبی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام شد، پیمانکارانی که مشکل حقوقی داشتند تعیین تکلیف شدند و پیمانکار جدید در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حداکثر تا شش ماه آینده فاز نخست به بهره برداری خواهد رسید، ادامه می دهد: امیدواریم بتوانیم این پایانه را در موعد مقرر برای تردد اتوبوس و خودورهای سواری آماده کنیم و در بخش اتوبوس تندرو دسترسی به خط یک فراهم خواهد شد. همچنین ۴.۵ کیلومتر از ایستگاه مترو جشنواره تا این پایانه فاصله است که اجرای آن در اولویت قرار گرفته است و با راه اندازی این ایستگاه مسافران می توانند به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: اینکه طرح پسرفت داشته، کاملاً مشخص است که دلیل آن رها شدن پروژه در چهار سال دوره پنجم مدیریت شهری است؛ با وجود طرح های متفاوتی که برای آن دیده شد، نگهداری انجام نشد و ابنیه و تأسیسات آسیب جدی دید؛ به نحوی که ۱۵ تا ۲۰ درصد استهلاک را شاهد بودیم؛ لذا باید علاوه بر تعمیر تأسیسات، اقدامات تکمیلی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در مرحله نخست حفاظت ساختمان در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: برنامه ها در شورای اسلامی شهر بررسی، تدابیر اندیشیده و مصوبات لازم در اینباره تصویب شد؛ باید معارضان برطرف می شد که در دو سال قبل تمام موانع از سوی معاونت حمل و نقل برطرف شد و بازسازی و تکمیل پایانه شرق آغاز شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره قبل ترک فعل انجام شده و بیت المال از بین رفته است، اضافه کرد: دستگاه های نظارتی باید عملکرد مدیران را ببینند و تصمیم گیری کنند، اما ما اجازه ترک فعل و متوقف ماندن طرح را نخواهیم داد.

تشکری هاشمی ادامه داد: شهردار قول داده است که عملیات اجرایی این پایانه با جدیت دنبال می شود و ما این اطمینان و قول را می دهیم که پایانه تا شش ماه آینده با قوت و جدیت به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: هر هفته روزهای چهارشنبه نظارت از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و هر ماه یک بار بازدید از پروژه از سوی شورای اسلامی شهر انجام خواهد شد و در این مسیر با دید حمایتی پیش خواهیم رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.