| کد خبر: 218747 |

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

◄ کمبود مصالح برای ساخت مسکن در کشور وجود ندارد/6 میلیون مستاجر باید صاحبخانه شوند

اردبیل| نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید و تامین مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد.

تین نیوز

اردبیل| نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید و تامین مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: طرح مجلس برای تولید انبوه مسکن یک طرح دقیق و کارشناسی شده است و با کمک دولت و وزارتخانه‌های مختلف باید این طرح بعد از تصویب نهایی و تائید شورای نگهبان شکل اجرایی به خود بگیرد.

وی در مورد تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی خاطرنشان کرد: با شناسایی زمین‌های خالی و همچنین زمین‌های بلااستفاده‌ای که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد، با اذن مقام معظم رهبری می‌توان به راحتی و با یک توافق مناسب با اولویت پرسنل نهادهای نظامی نسبت به ساخت و تامین مسکن اقدام کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی باید شرایط زمین‌های متصل و منفصل را مشخص کند و در صورت کمبود زمین در شهرهای مختلف نسبت به احداث شهرک‌ها و شهرهای جدید اقدام شود.

نیکزاد به وجود 172 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: با داشتن امکانات آب، برق، گاز و سایر تاسیسات این فضاها بهترین مکان برای ساخت مسکن با تسهیلات مناسب هستند.

وی ضرورت ورود دولت را به اجرای این طرح به شکل میدانی با نظارت دقیق مجلس یادآور شد و بیان کرد: طرح کارشناسی در مجلس آماده شده و امیدواریم با اجرای دقیق این طرح جوانان به رویای دیرین خود در بهره‌مندی از واحد مسکونی مطلوب دست یابند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است شهرداری‌ها تا 50 درصد و نظام مهندسی نیز تا 30 درصد تسهیلات در صدور پروانه و طراحی و تهیه نقشه ارائه کند و بانک‌های عامل نیز 20 درصد تسهیلات خود را در حوزه مسکن پرداخت کنند.

 

اعمال مالیات جدید بر خانه‌های خالی مانعی بر دلالی‌ها

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: دولت با اعمال مالیات بر خانه‌های خالی سعی دارد تا جلوی دلالی‌ها را در این حوزه بگیرد و خانه‌های خالی شناسایی شده و مورد استفاده قرار گیرد.

نیکزاد بیان کر: با توجه به اینکه شورای نگهبان مصوبه مجلس را در مورد مالیات بر خانه‌های خالی برگشت داده در کمیسیون اقتصادی نسبت به رفع ایرادات آن اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح واحدهای مسکونی بعد از 12 ماه پایان کار اگر خالی مانده باشند به ازای سال اول 6 برابر، سال دوم 12 برابر، سال سوم 18 برابر مالیات پرداخت خواهند کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس بیان کرد: در این قانون مقرر شده افراد صاحب واحدهای مسکونی متعدد در صورتی که خوداظهاری نکنند و نسبت به معرفی خانه‌های خالی اقدام نشود مالیات اعمال شده را باید پرداخت کند.

نیکزاد در مورد مالیات عایدی بر مسکن اظهار کرد: در معاملات اولیه به هیچ وجه مالیات اعمال نمی‌شود اما برای معاملات مکرر این مالیات در نظر گرفته شده که هدف آن نیز کم شدن دلالی‌ها در حوزه مسکن و واگذاری آن است.

وی گفت: افراد به تناسب املاک و مستغلات گرانقیمت باید مالیات بپردازند و زمین‌های بایر نیز با شناسایی در اختیار انبوه‌سازان قرار می‌گیرد تا نسبت به ساخت و سازها اقدام شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اعمال مالیات بر خانه‌های لوکس را عین عدالت دانست و بیان کرد: آنهایی که به صورت عرفی صاحب واحد مسکونی طبیعی هستند، اعمال مالیات برای آنها پیش‌بینی نشده است.

 

تولید 25 میلیون تن فولاد در کشور

نیکزاد ضرورت نظارت دولت بر تولید و عرضه مصالح را یادآور شد و گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور 25 میلیون تن است که 16 میلیون تن آن مصرف داخلی است و هیچ مشکلی نباید در تامین مصالح برای ساخت و سازهای جدید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در میلگرد، سیمان و سایر مصالح نیز هیچ مشکلی در تولید نداریم و حتی موتور آسانسور نیز در داخل کشور تولید می‌شود و صنعت ساختمان یک صنعت خودکفاست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت حذف دلالی‌ها را در این حوزه با هدف کاهش قیمت تولید مسکن یادآور شد و خاطرنشان کرد: همچون بسیاری از کشورهای دنیا می‌توان ارزان‌تر از همیشه مسکن تولید کرد تا در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد.

نیکزاد افزود: در کشورمان به همت جوانان و شرکت‌های دانش بنیان تکنولوژی‌های جدید در حوزه مسکن مورد توجه قرار گرفته و انتظار می‌رود موانع پیش‌رو در این زمینه از بین برود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دولت قرار نیست مسکن بسازد بلکه وزارت راه و شهرسازی با برنامه راهبردی باید فضای ساخت و تولید مسکن را برای انبوه‌سازان فراهم کند تا اشتغال نیز در این حوزه رونق گیرد.

نیکزاد با تاکید بر ضرورت حضور انبوه‌سازان در این صحنه تصریح کرد: مجلس انقلابی تلاش می‌کند تا تولید انبوه مسکن شکل گیرد تا 6 میلیون مستاجر نیز صاحبخانه شوند.

وزیر سابق راه و شهرسازی با حمایت از مسکن مهر در کشور گفت: در یک کار انقلابی در دولت گذشته مساکن مهری را احداث کردیم که حتی یک مورد نیز بازگشت این واحدها را به دولت شاهد نبودیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    آخه مگه گرانی مسکن ناشی از کمبود مسکنه؟ مگه خودتون نمیگید دو میلیون خونه خالی داریم ؟ چرا آدرس غلط به جامعه میدین؟ واقعا فکر میکنید علت گرانی مسکن سیمان و میلگرده؟
    اینکه میگید زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت به مردم داده شود که همون طرز فکر احمدی نژادیه که با مسکن مهر منجرشد و اون فاجعه رو در اقتصاد کشور سبب شد.
    آقای نماینده ، طرح اقدام ملی هم مثل مسکن مهر محکوم به شکسته. طرح شما هم که تکرار مصیبت احمدی نژاده. مطمئنم که ریشه مشکل و میدونید اما به روی خودتون نمی یارید. غلط نکنم در این تسهیلات ارزون و زمین رایگان یک فساد دیگه پنهان شده ، عین همون ارز 4200 تومنی.