| کد خبر: 218418 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

◄ پیش‌بینی ساخت 3 هزار مسکن اقدام ملی در اردبیل

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب طرح اقدام ملی مسکن 3 هزار نفر واجد شرایط در استان اردبیل متقاضی دریافت مسکن باشند.

تین نیوز

اردبیل| مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب طرح اقدام ملی مسکن 3 هزار نفر واجد شرایط در استان اردبیل متقاضی دریافت مسکن باشند. 

به گزارش تین نیوز، محبوب حیدری در نشست با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: با اتمام مسکن مهر 41 هزار و 350 واحد تحویل متقاضیان شده و به زودی در یک برنامه ملی شاهد بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان اردبیل خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح مسکن مهر از سال گذشته مقدمات احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی شروع شده که درثبت نام اولیه 9 هزار نفر متقاضی شده‌اند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با پالایش انجام شده از این تعداد 3 هزار نفر حایز شرایط شدند تا با واریز مبالغ اولیه کار احداث این واحدها شروع شود.

حیدری افزود: به غیر از اردبیل در سایر شهرهای استان زمین مورد نیاز برای ساخت واحد مسکونی تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا بدون هیچگونه مشکلی احداث واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر شروع شود.

 

واگذاری زمین رایگان در قالب اقدام ملی

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در شهر اردبیل زمین مورد نیاز برای 2 هزار متقاضی مسکن اقدام ملی تامین شده تا با کمترین قیمت در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گیرد.

حیدری با بیان اینکه زمین به شکل رایگان تامین شده و در اختیار سازندگان و پیمانکاران قرار گرفته، تصریح کرد: متقاضیان در قالب این طرح هیچگونه مبلغی را از بابت زمین پرداخت نمی‌کنند ولی ریالی درآمد نیز نصیب راه و شهرسازی استان نمی‌شود.

وی تنها هزینه این طرح را ساخت مربوط به ساخت و ساز اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا افراد فاقد مسکن در سایه این طرح صاحبخانه شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: عملیات ساخت 540 واحد آغاز شده و هم اکنون در مرحله اسکلت‌بندی است و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات احداث این مجموعه به اتمام برسد.

حیدری به واگذاری زمین برای احداث این واحدها اشاره کرد و افزود: برای تعاونی‌ها و سازندگان زمین مورد نیاز در شهرک نیایش، الهیه و وحدت اردبیل تامین شده تا نسبت به ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی همت کنند.

وی اظهار کرد: قیمت ساخت و ساز این واحدها پائین است و در کنار آن پروژه‌های مشارکتی نیز در حال اجراست.

 

احتمال افزایش وام 100 میلیون تومانی اقدام ملی

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این طرح هرچقدر آورده متقاضیان بیشتر باشد، پروژه در فاصله زمانی کوتاه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر 100 میلیون تومان وام برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است.

حیدری گفت: ما در جلسات ویدئوکنفرانس با وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم تا وام 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یابد تا متقاضیان مشکلی در تامین آورده اولیه نداشته باشند که در این زمینه انتظار می‌رود تصمیم‌گیری مناسب و به موقع اتفاق بیفتد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: واحدهای مسکونی اقدام ملی در متراژ 85 تا 92 متر احداث می‌شود و تلاش بر طراحی و اجرای نمای مناسب و کیفیت اجرای پروژه‌هاست.

 

اجازه خرید و فروش به طرح مسکن اقدام ملی نخواهیم داد

حیدری با بیان اینکه واحدهای مسکونی اقدام ملی با مشخصات فنی و کیفی مناسب طراحی و اجرا می‌شود، گفت: در طرح اقدام ملی تلاش بر این است تا جلوی خرید و فروش واحدهای مسکونی گرفته شده و به هیچ وجه اجازه این کار در بازار داده نشود.

وی در مورد خانه‌های خالی در استان اردبیل نیز بیان کرد: هرچند آمار دقیق در این زمینه را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارد، بیشترین خانه‌های خالی در اردبیل و سرعین وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.