| کد خبر: 217974 |

انتقال ریل راه آهن از داخل شهر تاکستان از مطالبات مردم است

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال ریل راه آهن از داخل شهر، احداث منطقه ویژه اقتصادی و خرید تضمینی محصول کشمش از مطالبات مهم مردم تاکستان است.

تین نیوز

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال ریل راه آهن از داخل شهر، احداث منطقه ویژه اقتصادی و خرید تضمینی محصول کشمش از مطالبات مهم مردم تاکستان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رجب رحمانی در جلسه شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی که دوشنبه شب با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، تابش رئیس بنیاد مسکن و بختیاری رئیس کمیته امداد، استاندار، نمایندگان و مدیران استان در دانشگاه آزاد برگزار شد اظهار داشت: در شرایطی که با محدودیت منابع مالی مواجهیم مدیریت بسیار سخت شده ولی لازم است عزم جدی مسئولان برای خدمت رسانی بیشتر شود.

رحمانی گفت: حذف ردیف‌های ملی از برخی موضوعات برای استان مشکل ساز شده که حذف ردیف شبکه آبیاری و زهکشی دشت تاکستان، آب شرب، دانشکده فنی تاکستان از مشکلاتی است که انتظار رسیدگی داریم.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: غرب استان قزوین از بی آبی در رنج است و باید در اجرای طرح‌های آبرسانی این منطقه نیز مورد توجه باشد.

وی گفت: انتقال ریل راه آهن از داخل شهر تاکستان از مشکلات و دغدغه‌های مردم است که در گذشته ۲۰۵ میلیارد تومان در طرح راه آهن قزوین به رشت اضافه شد تا این کار صورت گیرد اما هنوز عملیاتی نشده است.

رحمانی اظهار داشت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله کشمش باید مورد توجه دولت باشد زیرا در تاکستان بیش از ۱۵۰ هزار نفر در باغداری اشتغال دارند و هر هکتار مزرعه نیز برای ۵ نفر شغل ایجاد کرده که بی توجهی به آن آسیب زا است.

وی اضافه کرد: صندوق کشمش تاکستان با تأمین ۲۴ میلیارد تومان از سوی کشاورزان راه اندازی شده و باید دولت سهم ۳۱ میلیارد تومان خود را پرداخت کند تا ادامه فعالیت آن ممکن باشد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از معاون رئیس جمهور انتظار داریم برای پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی همراهی لازم را داشته باشند و برای انتقال آب از ارتفاعات دو هزار تنکابن مساعدت کنند.

وی در خصوص تأمین زیرساخت در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها نیز نکاتی را متذکر شد.

در این جلسه مدیران آب منطقه‌ای، آبفا، راه و شهرسازی، فرماندار تاکستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم بخشی از نیازها و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.