| کد خبر: 200362 |

◄ مانور عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد

با توجه به فرارسیدن فصل سرما و به‌منظور هماهنگی و آمادگی کارکنان بخش‌های مختلف و تست عملکرد ماشین‌آلات و تجهیزات در مواجه با پدیده برف و یخ‌زدگی سطوح پروازی و بدنه هواپیماها بزرگ‌ترین مانور برف‌روبی فرودگاهی در مهرآباد برگزار می‌شود.

تین نیوز

با توجه به فرارسیدن فصل سرما و به‌منظور هماهنگی و آمادگی کارکنان بخش‌های مختلف و تست عملکرد ماشین‌آلات و تجهیزات در مواجه با پدیده برف و یخ‌زدگی سطوح پروازی و بدنه هواپیماها بزرگ‌ترین مانور برف‌روبی فرودگاهی در مهرآباد برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، در راستای آماده‌سازی تجهیزات فرودگاهی و آمادگی پرسنل برای مقابله با برف و یخبندان، مانور برف‌روبی در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در 2 آبان ماه با حضور حاجی بیگی مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما و نمایندگان دفتر مقررات فرودگاهی و همچنین اداره کل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی و صفی نیا مدیرکل فرودگاه مهرآباد و معاونین و کلیه دست‌اندرکاران عملیات زمستانی با حضور سه شرکت هندلینگ کننده ایران‌ایر، همراه کوشا کیش و سامان به ‌منظور کسب آمادگی لازم در شرایط بحرانی جهت پاک‌سازی ویخ زدگی از سطوح پروازی به هنگام بارش نزولات جوی برگزار شد.

حمید حاجی بیگی  مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این مانور گفت: هدف از مانور امروز، ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و همچنین تجهیزات عملیات زمستانی در مهرآباد انجام گردید و این فرودگاه از آمادگی کامل برای فصل زمستان برخوردار است.

صفی نیا در ادامه گفت: برگزاری مانور عملیات زمستانی که منجر به ایجاد همدلی و هماهنگی در راستای انجام بهینه کارها درزمان بحران و شرایط خاص و هماهنگی نهایی بین کلیه اعضای کمیته عملیات زمستانی  انجام می‌گیرد در نهایت هماهنگی نهایی برای استقبال از پروازهای زمستانی است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: با توجه به حجم پروازهای فرودگاه مهرآباد و  عملیاتی نمودن سطوح پروازی فرودگاه در کمترین زمان ممکن، تأکید بر استفاده از امکانات مناسب ایمنی و قواعد تعیین‌شده در این خصوص را متذکر شد و با آمادگی کامل ازلحاظ نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات زمستانی به استقبال فصل زمستان می‌رود و با برگزاری مانور زمستانی و برنامه‌ریزی مدون کلیه تجهیزات، امکانات وکاستی ها را شناسایی و در جهت برطرف ساختن آن‌ها اقدام کرده است.

او افزود: امروز با برگزاری مانور عملیات زمستانی در حقیقت یک چک‌لیست میدانی در خصوص عملیات اجرایی زمستانی به انجام می‌رسد. در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، سامان و همراه کوشا عملیات هندلینگ پروازها من‌جمله De/Anti ICE هواپیماها را انجام می‌دهند که در این مانور تجهیزات مربوطه را در اپرون شرقی، موقعیت استند های 116، 118، 120 مستقر نموده و هر یک از این شرکت‌ها توسط یکی از خودروهای خود به انجام آزمایشی De/Anti ICE  اقدام کردند.

صفی نیا  تصریح کرد: مانور با 11 دستگاه برف‌روب، 2 دستگاه برف خور، 2 دستگاه اوره پاش، 2 دستگاه لودر و 1 دستگاه پاترول فرماندهی شروع و از داخل پارکینگ شرقی وارد تاکسی وی A شده و از تاکسی وی A2  وارد باند 29 راست شدند و از تاکسی وی A3 خارج شدند و همچنین در موقعیت استندهای 118 و 116 و همچنین 120 عملیات یخ‌زدایی از ناوگان هواپیمایی به‌صورت نمادین انجام و مانور برف‌روبی به تناسب مأموریت‌های تعریف شده مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت به عوامل اجرایی یادآوری شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.